۳ دی ۱۳۹۱، ۷:۴۶
کد خبر: 80467681
T T
۰ نفر
انتشارچهار هزار مقاله در مورد 14 معصوم و ائمه اطهار(ع) در پايگاه راشدون

تهران- مدير عامل موسسه فرهنگي و اطلاع رساني 'نمايه' از رونمايي از سه پايگاه با عناوين راشدون ،ايران نمايه و امام و رهبري و يك نرم افزار قرآني در دي ماه جاري خبر داد و گفت‌: چهار هزار مقاله در مورد 14 معصوم (ع) و ائمه اطهار (ع)‌در پايگاه راشدون قابل دسترسي است .

'محمد رضا اخضریان كاشانی 'روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد محتوای هر یك از این پایگاه ها و نرم افزارهای قرآنی گفت‌: پایگاه راشدون ' 14 شمس ' به موضوع عترت و 14 معصوم (ع) و ائمه اطهار (ع) ، زندگی ، آثار و پژوهش های مرتبط با آنان می پردازد.

وی افزود‌: همچنین در این پایگاه تكه فیلم ها ، مداحی ها ،‌مولودی ها؛ مرثیه ها و تصاویر مرتبط با موضوع عترت گنجانده شده است .همچنین 4 هزار مقاله تمام متن در مورد ائمه اطهار و معصومین (ع) در آن به صورت رایگان قابل دسترسی است .



* نرم افزار لوح كریم به منظور توسعه فرهنگ قرانی تهیه شده است

وی در مورد محتوای نرم افزار 'لوح كریم' بزرگترین مجموعه قرآنی گفت‌: این مجموعه با موضوع تلاوت قرآن و با هدف توسعه فرهنگ تلاوت قران تهیه شده است .

مدیر عامل موسسه نمایه گفت‌: 70 دوره كامل تلاوت قرآن از 70 قاری در قالب لوح فشرده دی وی دی و سی دی در این نرم افزار به همراه 12 ترجمه - 3 ترجمه فارسی و 9 ترجمه به دیگر زبان ها- گنجانده شده است .

اخضریان قیمت هر لوح فشرده را یكهزار تومان و به منظور خرید آسان عنوان كرد و گفت‌: بهره گیری و تكثیر این نرم افزار بلامانع است .



* یك میلون و 300 هزار مقاله در پایگاه ایران نمایه قابل دسترسی است

وی یكی دیگر از پایگاه های قابل دسترسی را 'ایران نمایه 'عنوان كرد و گفت‌: مجموع مقالات

،‌نقدها و گفت وگو در نشریات كشور كه قبلا طراحی شده در این پایگاه با قابلیت های متفاوت و امكانات بیشتر گنجانده شده است .

اخضریان با بیان اینكه یك میلیون و 300 هزار مقاله در این پایگاه وجود دارد افزود‌:مطالب این پایگاه از نشریات‌، هفته نامه، فصلنامه های پژوهشی و... استخراج شده و در هر زمینه ای قابل دسترسی است.



* پایگاه امام و رهبری تا نهم دی ماه آماده می شود

وی به فعالیت دیگر این موسسه و رونمایی از پایگاهی با موضوع امام؛ رهبری ، ولایت فقیه به مناسبت نهم دی ماه اشاره كرد و گفت‌: در این پایگاه آثار، زندگی و اندیشه حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب با موضوع خاص ولایت وجود دارد كه برای استفاده پژوهشگران و محققان بزودی آماده می شود.

وی در مورد زمان رونمایی از این پایگاه ها و نرم افزار طراحی شده گفت‌: امیدواریم برنامه رونمایی از این فعالیت ها تا پایان ماه جاری عملی شود.

فراهنگ‌(4)**1630