۳ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 80468640
T T
۰ نفر
دهمين همايش حفاظت و مرمت آثار تاريخي در تهران برگزار مي‌شود

تهران - دهمين همايش دو سالانه حفاظت و مرمت آثار تاريخي– فرهنگي و تزئينات وابسته به معماري از 24 بهمن ماه امسال به مدت سه روز در تهران برگزار مي شود.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری، 'شهرزاد امین شیرازی' سرپرست پژوهشكده حفاظت و مرمت آثار و اشیاء تاریخی – فرهنگی با اعلام این خبر گفت: این همایش از مهمترین رویدادهای حوزه حفاظت و مرمت به شمار می رود كه كارشناسان و پژوهشگران، مطالعات و پژوهش های علمی خود را به بحث و تبادل نظر می گذارند.

سرپرست پژوهشكده حفاظت و مرمت آثار و اشیاء تاریخی – فرهنگی، آشنایی مرمتگران با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه‌های كاربردی، علمی و تحقیقاتی، گسترش و تقویت علمی بین مراكز تحقیقاتی،‌ دانشگاه ها و موزه‌ها، تشكیل كارگاه های تخصصی و آموزشی اطلاع رسانی و تبادل نظر در زمینه آموزش علم حفاظت و مرمت را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

به گفته شیرازی دهمین همایش دو سالانه حفاظت و مرمت آثار تاریخی –فرهنگی و تزئینات وابسته به معماری با محورهای حفاظت و نگهداری در موزه‌ها و مخازن، حفاظت از ارزش‌ها،مدیریت بحران حفاظت در حین كاوش و نشست های تخصصی برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: به منظور فراهم كردن فضای مناسب برای طرح موضوعات جدید و تبادل نظرات در این همایش، نشست های تخصصی با مردم شناسی، مرمت حدود استفاده از فن‌آوری های نوین در مرمت و فرسودگی‌های زیستی برگزار می شود.

قرار است نمایشگاهی از پوسترهای ارایه شده توسط دست‌اندركاران حفاظت و مرمت با هدف آشنایی هر چه بیشتر مرمتگران باآخرین دستاوردهای علمی در زمینه‌های كاربردی و تحقیقاتی در حاشیه برگزاری این همایش برپا شود.

فراهنگ (1) 2025**1588
۰ نفر