۵ دی ۱۳۹۱، ۸:۲۸
کد خبر: 80470846
T T
۰ نفر
هنرستاني ها  12 ساله ديپلم مي گيرند

تهران- مديركل آموزش فني و حرفه اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هنرجويان هنرستان هاي فني و حرفه اي و كاردانش با تغيير نظام آموزشي كشور در مدت 12 سال تحصيل موفقيت آميز، ديپلم دريافت مي كنند.

محمد شریف زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هم اكنون هنرجویان هنرستان ها با گذشت 11 سال دیپلم فنی خود را از هنرستان ها اخذ می كنند كه با تغییر نظام آموزشی (طی چهار سال آینده ) دوره آموزشی در هنرستان ها نیز سه ساله می شود.

وی با بیان اینكه هم اكنون نظام آموزشی جدید در هنرستان ها اجرا می شود، گفت: هنرجویان هنرستان ها در نظام آموزشی گذشته در پایه اول متوسطه انتخاب رشته می كردند اما با تغییر نظام آموزشی دانش آموزانی كه علاقمند به تحصیل در هنرستان ها هستند در پایه سوم راهنمایی انتخاب رشته خواهند كرد.

شریف زاده اضافه كرد: با گذشته چهار سال از اجرای نظام آموزشی جدید، هنرجویان هنرستان ها نیز با گذشت 12 دیپلم می گیرند.

وی درمورد حذف كنكور و شرایط پذیرش هنرجویان هنرستان ها در دانشگاه ها گفت: در سال های اخیر شرایط ورود هنرجویان به دانشگاه فنی و حرفه ای، جامع علمی كاربردی و دانشگاه آزاد نسبت به گذشته بهتر شده است.

شریف زاده با بیان اینكه حذف كنكور هنرستانی ها منوط به تصویب در كمیسیون ماده چهار(قانون حذف كنكور) است، گفت: هم اكنون آمادگی لازم برای حذف كنكور هنرستانی ها در آموزش و پرورش وجود دارد.

وی تصریح كرد: البته هنرجویان هنرستان ها در شرایط فعلی مشكلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها ندارند و این دسته از هنرجویان به راحتی در دانشگاه ها جذب می شوند.

مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 90 درصد فارغ التحصیلان هنرستان های سراسر كشور در دانشگاه های دولتی، آزاد و علمی كاربردی پذیرفته شدند.

شریف زاده افزود: هر ساله بیش از 400 هزار نفر از فارغ التحصیلان هنرستان های كشور در كنكور دانشگاه ها شركت می كنند كه امسال از این تعداد 90 درصد از شركت كنندگان پذیرفته شدند.

وی افزود: این هنرجویان در مقطع كاردانی پذیرفته شده اند كه در صورت تمایل به ادامه تحصیل با گذشت دو سال و اخذ مدرك فوق دیپلم می توانند برای كسب مدارك بالاتر تا دكترا اقدام كنند.

مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام رشته های دانشگاهی هنرجویان با رشته های هنرستانی آنها مرتبط است و بر این اساس این دسته از هنرجویان به راحتی می توانند در رشته های دانشگاهی ادامه تحصیل دهند.

هم اكنون بالغ بر 850 هزار هنرجو در بیش از هفت هزار هنرستان فنی و حرفه ای و كاردانش مشغول به تحصیل هستند.

اجتمام(4)**9105**1569
۰ نفر