۵ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۰۶
کد خبر: 80472273
T T
۰ نفر
كتاب ' خاطرات و نوحه هاي ' حاج صادق آهنگران رونمايي شد

تهران - كتاب ' خاطرات و نوحه هاي ' حاج صادق آهنگران با پژوهش و نگارش ' علي اكبري' در محل كافه اوج رونمايي شد .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ،علی اكبری گردآورنده خاطرات این مداح مطرح اهل بیت(ع) افزود : ما برای جمع آوری و انتشار این مجموعه ارزشمند سختی های بسیاری را متحمل شدیم اما به لطف خدا كتاب خاطرات و نوحه های ' حاج صادق آهنگران با كیفیت مطلوب و نظر مساعد خود این مداح دوران دفاع مقدس به بازار آمد .

وی ادامه داد : جمع آوری بخش های مختلف این اثر از سال 88 آغاز شد كه فصل های مختلفی را از جمله خاطرات ، نوحه ها و وقایع مهم زندگی صادق آهنگران در مقطع زمانی سال 1358 تا زمان رحلت امام خمینی (ره) بیان می كند .

اكبری یادآور شد: نخستین دیدار ما با آهنگران بعد از پیگیری های متعدد میسر شد و از آنجا بود كه كارهای مقدماتی جمع آوری خاطرات و نوحه ها آغاز شد .

این نویسنده با بیان اینكه برای بدست آوردن آرشیوهای لازم از نهادهای مربوطه با سختی هایی نیز روبه رو شدیم افزود : باید به این نكته اشاره كرد كه هیچ انگیزه مادی در پشت انتشار كتاب وجود نداشته و فقط ارادت قلبی به صادق آهنگران و شهدای دفاع مقدس من را برآن داشت تا با وجود سختی ها این مهم را به انجام برسانم .

محمد علی صمدی ویراستار كتاب خاطرات و نوحه های آهنگران در خصوص شیوه های جمع آوری محتویات این اثر گفت : به دلیل در دسترس نبودن بیشتر نوشته ها و نوحه این مجموعه از نگاه پژوهشی نیز قابل رجوع است .

وی ادامه داد : برای گردآوری و تنظیم كتاب نظرات اساتید اهل فن نیز بسیار موثر بود به طوری كه خود آهنگران از انتشار این مجموعه ابراز رضایت كرد.

صمدی توضیح داد كه باید از انتشارات الزهرا تشكر و قدردانی كرد كه در شرایط كنونی و با وضعیت كاغذ و بدون حمایت های رسمی نگاه ویژه ای به این مجموعه داشت و به تنهایی برای انتشار این كتاب ارزشمند وارد عمل شد .

كتاب ' خاطرات و نوحه های ' حاج صادق آهنگران حاوی 220 صفحه از خاطرات و متن بیش از 500 نوحه اجرا شده از سال 1358 تا رحلت حضرت امام خمینی(ره) است.

فایل صوتی تمامی نوحه‌های مندرج در این كتاب به همراه چهل قطعه تصویری از اجراهای سال‌های دفاع مقدس وی، در قالب دو لوح فشرده به این كتاب ضمیمه شده است.

فراهنگ (3) ** 9252