۹ دی ۱۳۹۱، ۸:۲۵
کد خبر: 80476512
T T
۰ نفر
استقرار نظام آموزشي جديد، بزرگترين پروژه تاريخ آموزش و پرورش است

سمنان - وزير آموزش و پرورش استقرار نظام آموزشي جديد را بزرگترين پروژه تاريخ آموزش و پرورش دانست و گفت: پايه ششم ابتدايي با هدف تثبيت، تكميل و تعميق اهداف دوره ابتدايي ايجاد شده است.

'حمیدرضا حاجی بابایی' جمعه شب در نشستی با مسوولان آموزش و پرورش استان سمنان و فرهنگیان شهرستان دامغان افزود: كتاب های درسی بر اساس سند تحول بنیادین باید تغییر كند.

وی گفت: برنامه درس ملی نیز بر اساس پنح عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفكر و در چهار عرصه ارتباطی خود، خدا ، خلق و خلقت و در 11 حوزه یادگیری تالیف شده است.

وی با بیان اینكه زیباترین دوره زندگی دانش آموزان برای یادگیری و شكل گیری شخصیتی آنان دوره ابتدایی است، افزود: دوره ابتدایی پنج ساله كشور بر اساس نظر كارشناسان پاسخگوی اهداف این دوره نبود و به همین دلیل پایه ششم ابتدایی ایجاد شد.

وی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را موجب امنیت و آرامش معلمان و خانواده های دانش آموزان دانست و افزود: بر اساس سند تحول بنیادین دانش آموزان كشور را باید برای حضور در تمامی مشاغل كشور با ویژگی های چون مومن، متدین و درستكار تربیت كنیم.

وی با تاكید بر اینكه معلمان جایگاهی همطراز استادان دانشگاه و پژوهشگران دارند، اظهار كرد: قصد داریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت، آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: با وجود تمام مشكلات و تحریم ها، آموزش و پرورش با حمایت و یاری فرهنگیان در كشور در حال حركت به جلو است. ك/2

599//508/608
۰ نفر