۹ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۲۱
کد خبر: 80476899
T T
۰ نفر
قرآن ويژه دانش آموزان در دهه فجر رونمايي مي شود

تهران- مدير اجرايي و ارتباطات مركز طبع و نشر قرآن جمهوري اسلامي ايران گفت: قرآن ويژه دانش آموزان با همكاري محققان و پژوهشگران اين مركز اكنون مراحل ويرايش و تفسير را به پايان رسانده و همزمان با دهه مبارك فجر توليد و رونمايي مي شود.

'محمد بابایی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: كتابت این مصحف متناسب با آموزش های رایج در وزارت آموزش و پرورش بوده و خواندن آن برای دانش آموزان بسیار راحت و آسان خواهد بود.

وی ادامه داد: در این قرآن در ذیل آیات، ترجمه فارسی آن با ادبیات جدید و قابل فهم دانش آموزان ارایه شده و توضیحاتی نیز در بین ترجمه آیات درج شده و می تواند برای تمامی مقاطع تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد.

بابایی یادآورشد: در این قرآن همچنین شرح مختصری از یكی از موضوعات هر صفحه از قرآن كریم با استفاده از منابع تفسیری به همت كارشناسان و محققان این مركز استخراج شده و روبروی همان صفحه قرار گرفته است.

مدیر اجرایی و ارتباطات مركز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: تهیه مصحف دانش آموزی از پنج سال گذشته در دستور كار این مركز قرار گرفت و قرآن هایی در قالب سه بخش و هر بخش حاوی 10 جزء قرآن ویژه دانش آموزان مقطع راهنمایی چاپ و در سطح مدارس توزیع شد.

بابایی افزود: امسال دو میلیون و 200 هزار جلد از این قرآن با بهره گیری از شیوه علامتگذاری این مركز توسط وزارت آموزش و پرورش چاپ و در سطح مدارس توزیع شده است.

مدیر اجرایی و ارتباطات مركز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: از آنجا كه دانش آموزان با شیوه مركز مبنی بر تهیه قرآن كریم با شیوه كم علامت آشنا هستند اكنون قرآن ویژه دانش آموزان با ترجمه زیرنویس فارسی به صورت روان و دقیق تهیه شده است.

بابایی تاكید كرد كه چاپ اول این قرآن در شمارگان 10 هزار نسخه منتشر خواهد شد و پس از رفع اشكالات و نقدهایی كه ممكن است به این قرآن وارد شود، تولید انبوه خواهیم داشت و ناشران نیز برای چاپ این قرآن در سطح گسترده به كمك مركز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران می آیند.

فراهنگ (4)**1883
۰ نفر