۹ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 80477280
T T
۰ نفر
تور تهران گردي براي اقليت‌هاي مذهبي برگزار مي‌شود

تهران - مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران از برگزاري تورهاي تهران گردي ويژه هموطنان مسيحي و اقليت‌هاي مذهبي به مناسبت سال نو ميلادي خبر داد.

' محمدحسین فراهانی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: طبق هماهنگی انجام شده با پایگاههای كلیساهای تهران، تورهای تهرانگردی برای هموطنان غیر مسلمان روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته -18 تا 20 دی ماه -برپا می‌شود.

وی ادامه داد: این تور شامل بازدید از كاخ موزه ها، موزه‌ها و بافت قدیم شهر تهران است و آنجا كه برای هموطنان غیر مسلمان طراحی شده، بازدید از كلیساهای فاخر پایتخت از فهرست بازدیدها حذف شده است.

فراهانی یادآور شد كه در تهران 12 كلیسای فاخر و فعال وجود دارد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، معرفی پیشینه تاریخی پایتخت را هدف اصلی برگزاری تورهای تاریخی برای هموطنان عنوان كرد و گفت: باید تلاش كرد تا آثار فاخر موجود در این شهر در هیاهوی مدرنیه گم نشود.

فراهانی از تشكیل شورای عالی راهبردی مراكز تاریخی تهران خبر داد كه این شورا تلاش می‌كند تا برای تمام بافت‌های تاریخی این شهر برنامه‌ریزی و آن را برای آیندگان حفظ كند.

وی مرمت 35 مسجد تاریخی تهران، برگزاری تورهای تهران‌گردی و معرفی جاذبه‌های پایتخت در هتل‌ها و مراكز اقامتی برای تشویق گردشگران به بازدید از این مراكز را از اقدامات صورت گرفته برای معرفی جاذبه‌های تهران عنوان كرد.

فراهنگ(4)** 2025