۹ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۳۲
کد خبر: 80477892
T T
۰ نفر
آثار نقاشي به نفع كودكان زلزله‌زده آذربايجان حراج شد

تهران بزرگ - 100 اثر از نقاشان معاصر و كودكان در رويداد خيريه به نفع كودكان زلزله‌زده آذربايجان در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) به حراج گذاشته شد.

به گزارش ایرنا از موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، این نمایشگاه و فروشگاه حاصل سه كارگاه نقاشی در تهران و آذربایجان است و آثار خلق شده در این كارگاه‌ها كه با همدلی و حمایت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، به نفع كودكان زلزله‌زده آذربایجان به حراج گذاشته شد.

در این نمایشگاه بیش از 100 اثر نقاشی تلفیقی از هنرمندان كودك كه با نظارت و مدیریت علی ذاكری خلق شده بود، در كنار آثار چند تن از هنرمندان نام‌آشنای معاصر به نمایش درآمد.

در حراجی كه عصر جمعه با حضور كودكان هنرمند، جمعی از هنرمندان و مجموعه‌داران و با حضور 'سیدقاسم ناظمی' معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، اثری از علی ذاكری كه قیمت پایه آن 15 میلیون ریال گذاشته شده بود، پس از 28 بار چكش خوردن به مبلغ 43 میلیون ریال فروخته شد.

این نقاشی بدون عنوان در قطع 100 در 150 سانتیمتر با تكنیك اكریلیك روی بوم در كارگاه نقاشی در گالری پردیس ملت خلق شده بود.

نخستین و بزرگترین اثری كه در این حراج به فروش رسید، اثری در ابعاد 2 در 3 متر بود كه توسط علی ذاكری و گروهی از كودكان خلق شده بود و به مبلغ 30 میلیون ریال به فروش رسید.

همچنین اثری با ابعاد 50 در 50 سانتیمتر ، متعلق به 'روشا سلطانی' كودك هفت ساله نیز در این حراج به مبلغ 2 میلیون ریال عرضه و پس از 10 بار چكش خوردن به مبلغ هفت میلیون ریال فروخته شد.

مجموع آثار فروخته شده در این رویداد خیریه، 40 اثر بود كه تمام مبالغ حاصل از فروش بدون كسر درصدی به كودكان زلزله زده آذربایجان تعلق خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، در این رویداد، افراد صاحب‌نامی مانند'رضا نامی' نقاش و كارشناس اقتصاد هنر، 'نادر فاطمی' نقاش و مدرس دانشگاه، 'رضا یساولی' مدرس دانشگاه و هنرمند عرصه نگارگری، 'علی ذاكری' نقاش، 'فرشید شفیعی' نقاش و تصویرگر، 'احمدرضا دالوند' نقاش و منتقد هنر، 'آرش رییسیان' مستندساز و جمعی از هنرمندان حضور داشتند.

آثار نقاشی 'فرشید شفیعی'، 'كیوان عسگری'، 'بهنام كامرانی'، 'حسین ماهر'، 'خسرو خسروی'،'الهه مقدمی'، 'مانلی منوچهری'، 'ستاره حسینی'، 'شهرام بابایی'، 'مریم فریدونی'، 'مهتا معینی'، 'نادر فاطمی'، 'مهناز پسیخانی' نیز در این حراج ارایه شد.

'علی ذاكری' هنرمند نقاش و ایده پرداز این رویداد، از زحمات بی شائبه ارزشمند حامیان این برنامه خیرخواهانه سپاسگزاری كرد و گفت: این نمایشگاه حاصل تلاش، خلاقیت و مهربانی كودكان به همراه نقاشان معاصر كشورمان است.

این هنرمند نقاش افزود: كودكان با خلاقیت و مهربانی، هزاران چسب زخم را نقاشی كردند تا برای زخم‌های انسان‌ها مرهمی باشد و ما در كنار هم گرد آمدیم تا حاصل تلاش هنرمندان و كودكان را در این حراج برداشت كنیم.

'رضا یساولی' یكی از هنرمندانی كه چند اثر را برای انتشارات یساولی خریداری كرد، این رویداد را حركتی شایسته و كم نظیر خواند و گفت: من با آثار به صورت حسی ارتباط خاصی برقرار كرده‌ام و می‌دانم ارزش معنوی و هنری آثاری كه خریداری كرده‌ام به مراتب خیلی بیشتر از مبلغ پرداختی آنها است.

وی یكی از دلایل شركت در این حراج را خیریه بودن آن ذكر كرد و افزود : به دلیل كمبود فضا و نبود امكان نگهداری نتوانستم آثار بیشتری خریداری كنم.

مدیر انتشارات یساولی ادامه داد: انتظار داشتم در این حراج نهادها و ارگان‌های رسمی اقدام به خرید آثار می كردند و جای آنان در این حراج خالی بود.

پیش از شروع مراسم حراج، نشستی با حضور 'فرشید شفیعی'، 'نادر فاطمی'، 'علی ذاكری'، 'نسیم احمدی' و 'رضا عبدلی' با عنوان 'هنر كودك' با حضور جمعی از هنرمندان، علاقه‌مندان به هنر كودك، كودكان و خانواده‌های آنان در سرسرای نور موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

نمایشگاه آثار نقاشان معاصر و كودكان با عنوان 'یك نقش، صد نقاشی' به نفع كودكان زلزله‌زده آذربایجان، روز جمعه اول دی ماه در طبقه میانی موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به مدت یك هفته به نمایش درآمد و در روز پایانی، آثار به نمایش درآمده به حراج گذاشته شد.

تهرام/7245/1556/1449
۰ نفر