۱۵ دی ۱۳۹۱، ۹:۴۹
کد خبر: 80485276
T T
۰ نفر

بازيگري كه اتفاقي به كلاه پهلوي پيوست

۱۵ دی ۱۳۹۱، ۹:۴۹
کد خبر: 80485276
بازيگري كه اتفاقي به كلاه پهلوي پيوست

تهران - 'ساناز طاهري' كه نقش 'آفاق' را در مجموعه تلويزيوني تاريخي 'كلاه پهلوي' ايفا مي‌كند، از آن دسته افرادي است كه بدون سابقه بازيگري و بر حسب اتفاق به جمع بازيگران اين سريال اضافه شد.

طاهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا حضور خود را در جمع بازیگران 'كلاه پهلوی' كاملا اتفاقی عنوان كرد و در این باره توضیح داد: سال 85 بود كه برای دیدن یكی از دوستانم به پشت صحنه این مجموعه رفتم و به طور اتفاقی با 'ضیاءالدین دری' كارگردان سریال ملاقات كردم و او پیشنهاد بازی در نقش آفاق را داد.

طاهری ادامه داد: دری معتقد بود كه چهره من به شخصیت 'آفاق' شباهت زیادی دارد و از این رو من هم كه به بازیگری علاقه‌مند بودم، پیشنهاد بازی را پذیرفتم.

بازیگر نقش 'آفاق' در مجموعه كلاه پهلوی ادامه داد: پیش از این هرگز تجربه بازیگری نداشتم و هیچ دوره‌ای هم ندیده بودم وقتی هم كه به پروژه كلاه‌پهلوی اضافه شدم فرصت دوره دیدن نبود در واقع به صورت یك آماتور وارد كار شدم؛ از طرفی چون همه بازیگران پیشكسوت بودند خیلی استرس داشتم اما كارگردان با صبر و حوصله‌ای كه داشت، آنطور كه می‌خواست از من بازی می‌گرفت.

طاهری درباره تجربه هم‌بازی بودن با بازیگران پیشكسوت سینما و تلویزیون، توضیح داد: در ابتدای كار اضطراب زیادی داشتم بویژه آنكه هیچ دوره بازیگری هم ندیده بود اما بازیگرانی چون ثریا قاسمی، محمدرضا شریفی نیا و مریلا زارعی كه با آنها بازی داشتم، كمك بسیاری كردند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا قصد دارد بازیگری را به طور حرفه‌ای ادامه دهد؟، گفت: اكنون در رشته دندانپزشكی مشغول تحصیل هستم و اگر به درسم لطمه نزند، دوست دارم پیشنهادهایی كه طولانی نباشد را قبول كنم.

طاهری یادآورشد: بازی در مجموعه كلاه پهلوی سال 85 به من پیشنهاد شد و من سال 87 مقابل دوربین رفتم و اینطور نبود كه هر روز سركار باشم البته سال 88 حدود 3 ماه كامل در شهرستان ساوه بودیم و لوكیشن های - مكان- مسجد و امامزاده و خانه میرزا رضا را می گرفتیم و آخرین سكانس بازیم هم سال 89 در شهرك سینمایی ضبط شد.

بازیگر نقش آفاق در مجموعه كلاه پهلوی توضیح داد: هرچند بازیگری در ابتدای كار برایم سخت بود اما سه ماه بازی در فضای خانه میرزا رضا برایم خیلی جالب بود. از طرفی آفاق شخصیت معصومی بود و دختر خانواده مذهبی مثل میرزا رضا تدین كه معتمد شهر است و همه روی حرفش حساب بازی می كنند. از طرفی خود آفاق دختر مطلع و باسوادی است كه جزو شخصیت هایی است كه كشف حجاب نمی كند .مجموع این خصوصیات را دوست داشتم ضمن اینكه در كل این سریال برایم یك دوره بازیگری بود چون با اساتید زیادی كار كردم.

مجموعه كلاه پهلوی ساخته ضیاءالدین دری كه به مرور تاریخ معاصر و مساله كشف حجاب در دوره پهلوی اول می پردازد، جمعه شب ها از شبكه اول سیما پخش می شود.

فراهنگ(4)** 2025