۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 80508605
T T
۰ نفر
نوعي روبات متحرك با قابليت مكان يابي در دانشگاه اميركبير ساخته شد

تهران - نوعي روبات متحرك مسيرياب با توانايي مكان يابي و اصلاح مسير در دانشكده مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات دانشگاه صنعتي اميركبير طراحي و ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیركبیر، ' مجتبی كریمی ' پژوهشگر این طرح گفت: این روبات مسیریاب دارای كاربردهای مختلفی از جمله حمل كالا و مواد در مراكز صنعتی و بیمارستان ها هستند.

وی افزود: این روبات با دریافت مختصات شروع و پایان مسیر روی نقشه موجود در حافظه خود و براساس داده های مكان یابی (جی .پی .اس) از مبدا به مقصد حركت می كند.

كریمی اظهارداشت: اطلاعات دریافتی از حسگرهای مختلف همچون فاصله یاب، اندازه گیر شتاب و زاویه با كمك داده های مكان یابی ، توانایی امكان حركت به سمت هدف را به روبات می دهد.

این پژوهشگرخاطرنشان كرد: در طول مسیر دریافت و پردازش پیوسته روبات موانع موجود را تشخیص می دهد و در حافظه خود ثبت می كند به این ترتیب در حركت های بعدی، روبات به سمت موانع نخواهد رفت.

كریمی افزود : قرار است این روبات متحرك با افزودن حسگر لیزری برای مكانهای سرپوشیده، روی روبات سورنای دانشگاه صنعتی امیركبیر نصب و فرامینی مثل انتقال پاكت یا نامه از یك بخش به بخش دیگر را انجام دهد.

وی گفت : قطب نمای دیجیتال تعبیه شده در دستگاه هم می تواند در هر لحظه موقعیت دوربین روبات را نسبت به مسیر مشخص كند.

علمی ( 1) **9014**1581
۰ نفر