۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۴۲
کد خبر: 80509861
T T
۰ نفر
بازديد از مناطق جنگي به فهرست برنامه هاي آژانس هاي مسافرتي افزوده شد

تهران - بازديد از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس از اين پس به فهرست برنامه تورهايي كه از تهران به مقصد اين استان ها مي روند، اضافه مي شود.

مدیر كل امور مراكز و خدمات گردشگری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، از انعقاد تفاهمنامه ای با دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان بخش تورهای داخلی در استان تهران خبر داد.

'مرتضی شریفی' افزود: بر اساس این تفاهمنامه كه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه منعقد شده است، از این پس تورهایی كه به مقصد استان های غربی و جنوب غربی از جمله خوزستان، كرمانشاه و ایلام طراحی می شوند، بازدید از مناطق عملیات جنگی را در برنامه های خود قرار می دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس دفاتر خدمات مسافرتی بسته های مسافرتی خاصی را تعریف و با هماهنگی نهادهای ذیربط در حوزه سفرهای راهیان نور، آن را اجرایی می كنند.

شریفی افزود: در این صورت گردشگرانی كه با هدف تفریحی و یا بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی به این استان ها سفر می كنند، امكان بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را می یابند.

وی با بیان اینكه در گام نخست این طرح، دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران برای اجرای آن پیش قدم شدند، گفت: در نوروز امسال نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی به صورت خودجوش بازدید از منطقه شلمچه و مسجد جامع خرمشهر را در برنامه های خود گنجاندند.

مدیر كل امور مراكز و خدمات گردشگری هدف از انعقاد این تفاهمنامه را استفاده از همه ظرفیت های گردشگری كشور برای ترویج مفاهیم معنوی و تقویت روحیه ایثار و شهادت عنوان كرد.

فراهنگ(4) ** 2025 ** 1071