۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰:۵۹
کد خبر: 80512365
T T
۰ نفر
با اجراي سند تحول بنيادين، آموزش و پرورش به جايگاه واقعي خود مي رسد

تهران - وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه در سند تحول بنيادين كه به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيده جايگاه آموزش و پرورش رفيع ديده شده است، اظهار داشت: اين سند به عنوان نقشه راه براي اولين بار در آموزش و پرورش به اجرا در خواهد آمد.

حمیدرضا حاجی بابایی چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبكه دوم سیما با عنوان 'تحول در نظام آموزشی كشور'، گفت: می خواهیم با اجرای سند تحول بنیادین، عصاره هستی كه در تربیت خلاصه شده است را براساس موازین اسلامی در كشور ساری و جاری كنیم.

وی افزود: بنابر این تمام كارهایی كه از این بعد در آموزش و پرورش انجام می پذیرد براساس همین سند خواهد بود و تمام روش ها ، تغییرات و نحوه اجرای آن را در برخواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 290 اقدام ملی برای زیرساختهای این سند صورت گرفته و اراده نظام براین قرار گرفت كه این سند به صورت قانون اجرایی شود.

وی گفت: در اجرای این سند بخشهایی كه به ساماندهی نیروی انسانی ، ساماندهی كلاس های درس ، محتویات دروس كتابها و رتبه بندی معلمان می پردازد از اول مهر سال جاری به اجرا گذاشته شده است لذا نمی توان انتظار داشت كه در همان سال اول طعم شیرین آن را چشید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه دو لایحه نظام و رتبه بندی معلمان برای بررسی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است ، گفت : با اجرای این دو لایحه ، مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش محقق خواهد شد .

وی با تاكید بر اینكه با اجرای مهندسی نیروی انسانی دیگر نیروی انسانی بلاتكلیف در آموزش وپرورش وجود نخواهد داشت و همه امور مطابق برنامه پیش خواهد رفت ، افزود : بنا به تعریف مهندسی نیروی انسانی میزان ساعات تدریس در كلاس های درس باید تغییر كند و تعداد معلمان مردوزن نیز براساس نیاز صورت گیرد.

وزیر آموزش وپرورش جایگاه معلمان دوره ابتدایی در نظام رتبه‌بندی معلمان را ویژه توصیف كرد و ادامه داد: باید به سمتی حركت كنیم كه تراكم دانش آموزان در كلاس متوازن باشد و مدارس دریك نوبت دایر شود.

ویی با اعلام اینكه ایجاد پایه ششم ابتدایی یك فعالیت در راستای اجرای تحول بنیادین بوده است، افزود: وجود پایه ششم ابتدایی به دلیل قرار داشتن دانش آموزان در سن تربیت پذیری نقش بسزایی دارد.

حاجی بابایی اظهاركرد: در آموزش وپرورش باید دانش‌آموزانی تربیت شوند كه از ویژگیهایی نظیر، مردمداری، فداكاری، ایثارگری، اهل خانواده بودن و ... برخوردار باشند.

وزیر آموزش وپرورش در ادامه از انجام 300 اقدام ملی در حوزه تعلیم و تربیت كشور خبر داد و با اشاره به اینكه امروزه نگاه به آموزش وپرورش تغییر كرده است، گفت تمامی امور به تربیت بر می گردد، بنابراین اگر تربیت باشد، همه امور در مجرای صحیح خود پیش خواهدرفت .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت سبك زندگی ، تصریح كرد: ایشان در این زمینه بر تربیت و اهمیت آن بر زندگی فرد وجامعه تاكید نموده اند.

حاجی بابایی افزود : نظام تعلیم و تربیت باید به سمتی حركت كند كه برای تمامی نیازهای جامعه انسان هایی تربیت یافته پرورش دهد و ما در آموزش وپرورش نیز بدنبال تربیت 12.5 میلیون انسان مسوول می باشیم .

** شبد ** 1528** 3404
۰ نفر