۶ بهمن ۱۳۹۱، ۰:۰۶
کد خبر: 80513555
T T
۰ نفر
سيداحمد خاتمي: شكست هاي 34ساله استكبار ناشي از نشناختن ملت ايران است

ساري- حجت الاسلام 'سيد احمد خاتمي' امام جمعه موقت تهران، گفت: شكست هاي 34 ساله استكبار جهاني در برابر ملت سرافراز ايران ناشي از ضعف عمده، كج فهمي ها و درك نادرست آنان از ملت ايران و دفاع همه جانبه مردم از نظام اسلامي و رهبري است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب در آئین گرامیداشت سی و یكمین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل در مصلی قدس این شهرستان افزود: متاسفانه آمریكا، اسرائیل، انگلیس و نوچه های داخلی آنها در بیش از سه دهه اخیر در تجزیه و تحلیل های خود برای فشار آوردن و توطئه چینی علیه ایران اسلامی سردرگم و دچار توهم می شوند.

وی ادامه داد: هدف اصلی تحریم های نابرابر اخیر استكبار جهانی علیه ایران، فشار آوردن بر مردم و كشاندن آنان با مشت های گره كرده به خیابان علیه جمهوری اسلامی با وعده های عملی شدن آن در مدت زمان یك ماهه بود كه همه این مشت ها با بصیرت مثال زدنی مردم و ولایت فقیه، با شعارهایی علیه آمریكا و اسرائیل همراه شد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران، هیچگاه میز مذاكره گروه 1+5 را تعطیل نكرده و متاسفانه این تعطیلی از سوی خود غربی ها بوده است ، گفت: متاسفانه غربی ها با به تاخیر انداختن مذاكره ها فقط به دنبال وقت تلف كردن هستند تا مردم ما را در سایه تحریم به زانو درآوردند.

وی با اشاره به اینكه تحریم های ناشی از فشارهای اقتصادی به مردم از سوی مسوولان قابل درك و ادامه این وضعیت به منزله بی تفاوتی مسوولان نسبت به مردم نیست، افزود : ملت غیور و وفادار ایران اسلامی در این مدت و شرایط سخت كنونی ناشی از فشار تحریم های نابرابر اقتصادی استكبار، نشان داد زندگی با عزت و زندگی با مكتب عاشورای حسینی را با زندگی دنیایی عوض نمی كنند.

خاتمی خطاب به استكبار گفت: شما اشتباه گذشته خود را تكرار می كنید و آن هم این است كه شما ملت ایران را نشناخته اید، چرا كه گرسنگی و تهدید هیچگاه این ملت را از پای نخواهد انداخت و دود این فتنه انگیزی ها به چشم شما خواهد رفت.

وی افزود: مدت فشارها و تحریم های غرب علیه ایران كوتاه خواهد بود و آنان روسیاه تر از گذشته از مواضع خصمانه و نابخردانه خود عقب نشینی خواهند كرد و در این مورد نیز ملت ایران با عزت به پیش خواهد رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توصیه من به مزدوران و عوامل همراه استكبار در داخل كشور نیز این است كه ملت همیشه همراه ایران اسلامی را بشناسند، دین مداری، استكبارستیزی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه از ویژگی های مشخص ملت سرافراز ایران اسلامی است كه از آنان جدا شدنی نیست.

وی افزود : ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی تا آخرین نفس و قطره خون، پایبند خون شهدا و وفادار به آرمان های امام راحل هستند و در 22 بهمن امسال نیز حماسه ای همانند ششم بهمن سال 60 آمل خلق خواهند كرد.

او ادامه داد: به فتنه گران داخلی دوستانه نصیحت می كنیم به جای لجبازی و اصرار بر اشتباه های گذشته كه در مرداب آن دست و پا می زنند، همرا با ملت شوند و با عذرخواهی و طلب بخشش از رهبر معظم انقلاب و ملت ایران، به جمع ملت بازگردند.

امام جمعه موقت تهران در پایان از حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن سال 60 قدردانی كرد و گفت: حماسه ششم بهمن سال 60 در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ماندگار است و شهدا و حماسه سازان این واقعه همواره در قلب ملت ایران جای دارند.ك/2

7327/1654**1368**
۰ نفر