كارت هديه بين سه هزار دانش آموز بي بضاعت افغاني توزيع شد

تهران- مسوول اتباع خارجي مركز بين الملل و مدارس خارج كشور وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصيلي جاري سه هزار كارت هديه بين دانش آموزان بي بضاعت افغاني در حال تحصيل در استان هاي تهران، خراسان رضوي، فارس و يزد توزيع شده است.

'احمد شاهمردانی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: علاوه بر ارایه خدمات و كمك از سوی دولت ایران به اتباع خارجی به ویژه افغانی ها، كمك های بین المللی نیز برای پناهندگان افغانی دریافت می شود.

وی با بیان اینكه كمك های بین المللی برای این اتباع افغانی بسیار ناچیز است، تصریح كرد: البته امسال فعالیت های خوبی در زمینه كمك به اتباع افغانی به ویژه برای افراد بی بضاعت این دسته از اتباع خارجی صورت گرفته است.

به گفته شاهمردانی از نظر آموزشی تفاوتی بین خدمات ارایه شده به دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد.

مسوول اتباع خارجی مركز بین الملل و مدارس خارج از كشور وزارت آموزش و پرورش گفت: اكنون 327 هزار و 440 نفر از اتباع خارجی در مدارس ایران تحصیل می كنند در حالی كه سال گذشته 288 هزار و 825 نفر از اتباع خارجی در این مدارس تحصیل می كردند.

شاهمردانی ادامه داد: از تعداد 327 هزار و 440 نفر، 309 هزار و 407 نفر افغانی، 9 هزار و 437 نفر عراقی و مابقی مربوط به سایر كشورها است.

مسوول اتباع خارجی مركز بین الملل و مدارس خارج كشور وزارت آموزش و پرورش گفت: از این تعداد 173 هزار و 812 نفر پسر و 153 هزار و 628 نفر دختر هستند.

شاهمردانی گفت: بیش از 80 هزار نفر از این دانش آموزان، افغانی هستند كه در شهرستان های استان تهران تحصیل می كنند.

اجتمام(4)**9105**1569
۰ نفر