۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۰:۰۵
کد خبر: 80523966
T T
۰ نفر

قرآن كريم شناسنامه و سند هويت مسلمانان است

۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۰:۰۵
کد خبر: 80523966
قرآن كريم شناسنامه و سند هويت مسلمانان است

كرمان - مشاور عالي رهبر معظم انقلاب گفت: قرآن كريم به عنوان شناسنامه و سند هويت ما مسلمانان، انديشه و مسير حركت ما را بيان كرده است.

به گزارش ایرنا، 'غلامعلی حداد عادل' شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی ترجمه های قرآنی آیات در كرمان افزود: فهم ما باید بر اساس قرآن شكل گیرد و این كتاب مقدس ترازویی است كه باید بر مبنای آن درك خود را از دین اسلام سنجید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اینكه انقلاب ما بر اساس قرآن شكل گرفته و امام (ره) و رهبر آن هم قرآن را در دستور كار خود قرار داده اند، بیان كرد: در 34 سال گذشته جایگاه قرآن بسیار در كشور ارتقا و افزایش یافته است.

وی ادامه داد: وجود جمعیت بالای قاریان، تالیف كتاب، ارائه پایان نامه و پژوهش با موضوعات قرآنی، ارائه ترجمه های مختلف كه هر كدام یك گام ترجمه را پیش برده اند، از موارد عینی افزایش منزلت قرآن كریم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

حداد عادل، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید تلاش كنیم تا ترجمه خوانی را در كشور به عنوان یك رسم در آوریم.

وی ضمن اشاره به تلاوت قرآن در همه آیین ها و نشست هایی كه در كشور برگزار می شود، افزود: بسیاری از افراد شركت كننده در این محافل به واسطه این كه فارسی زبان هستند، معنی آیات را نمی دانند و برای فهم آن ها از آیات باید ترجمه خوانی به عنوان یك رسم درآید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: چند سال قبل یكی از دلایلی را كه برای عدم خواندن ترجمه آیات در نشست ها پیدا كردم، نبود یك ترجمه روان و مطابق فارسی امروز بود، اما به دنبال ارائه یك ترجمه روان و فصیح بودم و بر همین راستا اقدام به ترجمه قرآن كردم.

وی گفت: از ابتدای كار تا زمان چاپ این ترجمه 9 سال طول كشید و در هر نوبت از چاپ آن از نظرات صاحبنظران در این راستا استفاده می كنم.

حداد عادل، در ادامه گفت: زمانی ما اسلامی خواهیم شد كه جهان بینی ما هم یك جهان بینی قرآنی باشد.

وی ضمن بیان این مطلب كه قران باید در دستور كار مسلمانان قرار گیرد، افزود: سیاستمداران، استادان دانشگاه و همه آحاد جامعه باید ذهن و فكر آنها قرآنی باشد و حركت به سوی این مهم مستلزم فهم قرآن است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، ضمن اشاره به شهید مطهری كه آثار ایشان سرشار از توازن و همه نگری است، افزود: علت این امر انس دائمی این استاد بزرگ با قرآن كریم بوده است.

وی گفت: افرادی كه در سخنان یا آثار خود در مورد اسلام دچار كاستی ها یا افراط هایی می شوند، دلیل آن دوری از قرآن است.

حداد عادل، در پایان سخنان خود به تلاوت سوره مباركه فجر به همراه ترجمه فارسی آن پرداخت.

جشنواره ملی ترجمه های قرآنی آیات امشب با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار كرمان و سایر مسوولان آغاز شد و تا فردا شنبه در كرمان ادامه دارد.ك/2

2624/ 3404
۰ نفر