۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۳۹
کد خبر: 80530228
T T
۰ نفر
آيت الله حائري شيرازي: حجاب بايد از راه انسان شناسي ترويج شود

اصفهان-عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: حجاب بايد از راه انسان شناسي در جامعه ترويج شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله'محی الدین حائری شیرازی' روز سه شنبه در دومین همایش بین المللی'طلایه داران حجاب و عفاف' در اصفهان افزود: انسان با كسب معرفت در باره خود به اهمیت حجاب پی می برد.

وی اظهار كرد: تدریس نظرات انسان شناسی اروپا در قالب رشته های علوم انسانی در دانشگاه های كشور، مشكلات جامعه ما را در زمینه حجاب و عفاف افزایش می دهد.

وی افزود: وقتی برنامه های وارداتی از اروپا از مقطع ابتدایی تا آموزش عالی به دانش آموزان و دانشجویان ما داده می شود و برنامه های عالی قرآن و اسلام در مراكز آموزشی كشور مورد غفلت قرار می گیرد، جامعه نیز از انسان شناسی دور می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به عملكرد بانك ها و جایگزین شدن موسسه های مالی و اعتباری به جای قرض الحسنه ها در كشور اشاره كرد و گفت:تا چند سال پیش فعالیت 75 درصد موسسه های اعتباری از طریق قرض الحسنه ها كه مورد تاكید اسلام است، انجام می شد ولی اكنون این میزان به هفت درصد رسیده و سپرده گذاری برای سود، جایگزین آن شده است.

امام جمعه سابق شیراز افزود: انسان از دیدگاه اسلام یعنی انسان ایثارگر اما از دیدگاه اروپا یعنی انسان منفعت طلبی كه در زمینه های تربیتی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر مبنای منافع خود فعالیت می كند.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب دائر بر نشات گرفتن علوم انسانی از قرآن افزود: چنانچه علوم انسانی بر اساس انسان شناسی قرآنی و اسلامی جایگزین انسان شناسی اروپایی شود،آثار نیز حجاب وارد زندگی می شود.

به اعتقاد آیت الله حائری شیرازی، اگر تدریس انسان شناسی و علوم انسانی در دانشگاه درست انجام شود، جامعه از پیشرفت وسایل فناوری مانند اینترنت یا'چت كردن' آسیب نمی بیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان نبود اینترنت و ماهواره، جوانان ما مشت خود را به كیسه های كاهی و پنبه ای می كوبیدند اما در عصر اینترنت و ماهواره، مشت آنها به كیسه های ماسه ای وارد می شود و كسی كه بتواند خود را از این ورطه بیرون بكشد، یك قهرمان است.

استاد حوزه علمیه، تهیه فیلم مستند از مراجعات به دادگستری ها را از راه های توجه به ضرورت مقوله حجاب و عفاف عنوان كرد و گفت: باید با تهیه این فیلم ها به ریشه یابی این فسادها پرداخته شود.

حائری شیرازی افزود: اگر مردم از راه سینما گمراه می شوند باید از راه سینما و با هنرپیشه های مسلمان نیز به هدایت آنها پرداخت.

دومین همایش بین المللی'طلایه داران عفاف و حجاب' با حضور40 مهمان خارجی از كشورهای مختلف با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب و دفاع از حقوق زنان محجبه در اصفهان در حال برگزاری است.

پ / 510 / 7132/1042
۰ نفر