۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۳۵
کد خبر: 80531642
T T
۰ نفر
صفارهرندي: انقلاب اسلامي معادلات نظم نوين جهاني را برهم ريخت

قم – عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامي ايران، معادلات نظم نوين جهاني را كه طبق مدل شرق و غرب طراحي شده بود، برهم زد و مدل سومي را به جهانيان نشان داد.

به گزارش ایرنا، 'محمدحسین صفار هرندی' سه شنبه شب در آیین بزرگداشت دهه مبارك فجر در مسجد اهل بیت(ع) قم خاطرنشان كرد: برخی كشورهای اسلامی وقتی عظمت، اقتدار، صلابت، استكبارستیزی و مقاومت مردم ایران را مشاهده كردند با الهام از انقلاب به فكر تحول افتاده و بیداری اسلامی به وقوع پیوست.

وی ادامه داد:هم اكنون نسخه انقلاب اسلامی در حال تكثیر و الگوبرداری است و كشورهای اسلامی با استفاده از مدل و تجربیات انقلاب بدنبال دگرگونی در وضع كشورهای خود هستند، هرچند كه بدلیل ناهمگونی و تعدد مذاهب و گروه های سیاسی در این كشورها از جمله مصر، نباید انتظار داشته باشیم كه آنها از ابتدا مانند ما باشند.

صفارهرندی یادآور شد: هرچند بیداری اسلامی از ابتدای انقلاب تاكنون به صورت تدریجی رخ داده است ولی گفتمان اصولگرایی باعث اوج گرفتن بیداری اسلامی در جهان امروز شد.

وی ادامه داد: در دوره اصلاحات كسانی بدنبال پایین كشیدن فتیله انقلاب بودند ولی با هشدارهای رهبر معظم انقلاب و بیداری مردم، در سال 84 دولتی روی كار آمد كه گریبان دشمنان را گرفت و با طرح مسائلی مانند هولوكاست آنها را به چالش كشید.

صفارهرندی با اشاره به اینكه اصولگرایی یك گفتمان و مكتب است، گفت: عده ای دنبال حذف اصولگرایی و نشاندن خود به جای آن هستند و ما نباید هرگز از كلمه اصولگرایی كوتاه بیاییم.

وی همچنین با اشاره به تحولات سیاسی كشور و انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: اصلاح طلبان قصد حضور در صحنه را دارند و كسی هم مانع حضور آنها نیست ولی كسانی كه شریك فتنه بوده و هنوز ابراز برائت نكرده اند باید تكلیف خود را با آنها( فتنه گران) مشخص كنند.

صفارهرندی گفت: آنها در جلسات خصوصی، خود را از فتنه گران مبرا می دانند ولی وقتی به مردم می رسند حرف دیگری می زنند، اما اگر قصد بازگشت دارند باید اعلام برائت كنند و كسانی كه به عقیده مردم سران فتنه هستند، حق بازگشت ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به احتمال حضور هاشمی رفسنجانی در صحنه گفت: ادبیات آقای هاشمی نسبت به گذشته متفاوت شده است و عده ای از اصلاح طلبان سعی دارند ایشان را وارد صحنه كنند.

وی اظهار داشت: جریان اصلاحات بدنبال یكپارچگی و حضور واحد در انتخابات است و در صورت وحدت آنها، این مساله برای ما نیز هشدار خواهد بود چرا كه در صورت تفرقه، ممكن است نتیجه را به آنها كه تشنه قدرت هستند، واگذار كنیم.

صفارهرندی همچنین در پاسخ به سووالی در باره دخالت سپاه در سیاست گفت: سپاه در امور حزبی و مناسبات تشكیلاتی و كارهایی از این دست دخالت ندارد ولی اینكه سپاهیان حق دخالت در سیاست و فهم و بصیرت سیاسی را ندارند حرف درستی نیست، چرا كه سپاه برای سیاست تاسیس شده است و باید مسائل سیاسی و اوضاع داخل و بیرون را فهم كند.

وی ادامه داد: سپاه هرگز حاضر نخواهد بود به عنوان یك سرباز چشم و گوش بسته كه از حوادث و وقایع داخل و بیرون بی خبر است عمل كند بلكه به مسائل سیاسی روز ورود می كند و نشست هایی نیز برای افزایش بصیرت و ... دارد. ك/2

7401 / 380/
۰ نفر