۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80532376
T T
۰ نفر
كدو حلوايي از پيري پوست جلوگيري مي كند

تهران - كارشناس تحقيقات ميكرو بيولوژي موادغذايي انستيتو تغذيه ايران گفت : پژوهش ها نشان مي دهد كه كدو حلوايي علاوه بر خواص متعدد از پيري پوست جلوگيري مي كند. كدو حلوايي سرشار از آنتي اكسيدان است.

دكتر' نسرین حاجی سید جوادی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: كدو حلوایی میوه یك گیاه علفی و قسمت های قابل استفاده آن عبارتند از میوه ، پوست ، تخم و گل است .

به گفته وی كدو حلوایی یكی از مواد مغذی و حیات بخش است كه مانند سلاحی موثر برای مقابله با بیماری ها عمل می كند .

حاجی سید جوادی اظهار داشت : كدو حلوایی به واسطه داشتن كلسیم ، فسفر، منیزیم و آهن و همچنین مقادیر بالایی از پیش ماده ویتامین آ (بتا كاروتن ) كه موجب رنگ زرد آن می شود ، برای بدن بسیار مفید است . همچنین به دلیل داشتن فیبر زیاد برای مقابله با چاقی بسیار موثر است و در اغلب رژیم های ضد چاقی گنجانده می شود .

كارشناس تحقیقات میكروبیولوژی افزود :كاروتنوئید و ویتامین های مختلف موجود در كدو حلوایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرطان بسیار مفید است . تخم های كدو حلوایی در تقویت حافظه و تراكم استخوان ها موثر است . علاوه براین پوست كدو حلوایی به صورت خام خاصیت نرم كنندگی ، براق شدن و ضد چین و چروك دارد و در ضمن مرهم زخم های سطحی و سوختگی است .

حاجی سید جوادی خاطر نشان كرد :جوشانده گل كدو حلوایی نیز برای درد سینه مفید است (سرما خوردگی ) و خوردن كدوی پخته به خصوص در بچه ها و افراد پیر باعث تقویت معده و درمان عفونت ها می شود .همچنین می توان كدو حلوایی را پخته و به صورت مرهم برای رفع ورم و التهاب در محل مورد نظر قرار داد.

علمی (4)**1354**1581
۰ نفر