۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 80543099
T T
۰ نفر

برخورد صاعقه با 9 دانش آموز در آفريقاي جنوبي

۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 80543099
برخورد صاعقه با 9 دانش آموز در آفريقاي جنوبي

پرتوريا – مقامات استان خاتنگ در آفريقاي جنوبي روز چهارشنبه گفتند كه بر اثر برخورد صاعقه ، 9 دانش آموز نوجوانان مدرسه اي پسرانه در شهر ژوهانسبورگ راهي بيمارستان شدند.

آژانس خبری آفریقای جنوبی به نقل از سخنگوی بخش آموزش ابتدایی استان خاتنگ گزارش داد حال سه تن از این دانش آموزان وخیم می باشد.

براساس این گزارش، برخورد صاعقه با این دانش آموزان بدنبال طوفانی شدن هوا در عصر روز سه شنبه در شهرهای پرتوریا و ژوهانسبورگ واقع در استان خاتنگ به وقوع پیوست .

گفته می شود دانش آموزان پسر در هنگام طوفانی شدن هوا به همراه سایر همكلاسی هایشان مشغول بازی كریكت درحیاط مدرسه بودند كه صاعقه با آنان برخورد می كند.

روز دوشنبه گذشته نیز 4دختر دانش آموز در هنگام بازگشت به خانه در منطقه سووتو ژوهانسبورگ بر اثر صاعقه زدگی به بیمارستان منتقل شدند كه حال یكی از آنان وخیم گزارش شده است.

در این هنگام از سال، بخش هایی از كشور آفریقای جنوبی بویژه استان های شرقی و شمال شرقی متاثر از تغییرات آب و هوایی ، با بارانهای فصلی شدید به همراه رعد و برق مواجه هستند.

براساس گزارش روز چهارشنبه سازمان هواشناسی آفریقای جنوبی ، سالانه بیش از 260 نفر در این كشور بر اثر برخورد صاعقه كشته می شوند.

این گزارش حاكی است كه از سال 1997 تا 2007 میلادی ، 2هزار و 375 نفر در آفریقای جنوبی بر اثر برخورد صاعقه كشته شده اند.

خاورم .1552