يك پهپاد دشمن فرامنطقه‌اي توسط نيروي زميني سپاه پاسداران رصد و رهگيري شد

كرمان - سخنگوي رزمايش ' پيامبر اعظم 8 ' اعلام كرد: در نخستين روز از رزمايش نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توانستيم يك پهپاد دشمن فرامنطقه‌اي را در نقطه‌اي خارج از منطقه رزمايش رصد و رهگيري كنيم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم 8، سردار سرتیپ پاسدار ' حمید سرخیلی' این مطلب را شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام كرد.

سردار سرخیلی با ارائه گزارشی از برگزاری روز اول رزمایش پیامبر اعظم 8 در استان كرمان با بیان این كه یكی از تمرینات امروز جنگ الكترونیك (جنگال) و جمینگ بود، ادامه داد: در این رزمایش با استفاده از جنگ الكترونیكی تمامی تحركات پهپادها و سیگنال‌ها در منطقه عمومی رزمایش و حتی در نقاط دور دست آن هم در شرایطی كه اختلالی در سیستم‌های جی پی اس ایجاد نشده بود، رصد و تحت كنترل گرفته شد.

وی خاطرنشان كرد: از كار انداختن 'جی‌پی‌اس‌ها' كار ساده‌ای است اما برای ما مشكلات فراوانی دارد در عین حال توانستیم یكی از پهپادهای دشمن را به زمین بنشانیم، قبلا نیز این اتفاق در كشور ما افتاده بود.

سردار سرخیلی با تاكید ‌بر این كه با سیستم‌های سیگنالی می‌توانیم بسیاری از موشك‌ها‌یی را كه به سمت هدف در كشور ما پرتاب شده‌اند از مسیر خود منحرف كنیم گفت: برای سپاه پاسداران اخلال در سیستم‌های موشكی دشمن، كار بسیار ساده‌ای است.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم 8 با بیان این كه سپاه پاسداران هر‌ ساله در چارچوب وظایف و تمرینات خود رزمایش‌های متفاوتی را بر اساس شرایط و وضعیت نیروهای سه گانه سپاه برگزار می‌كند، افزود: در این رزمایش قرارگاه مقدم مدینه منوره اقدام به برگزاری این رزمایش كرده است.

سردار سرخیلی با برشماری ویژگی‌های رزمایش پیامبر اعظم 8 ، اظهارداشت: دستاوردهای نیروی زمینی سپاه پاسداران در حوزه پدافند غیرعامل مورد آزمایش قرار گرفت.

وی خاطر‌نشان كرد: یكی از پهپادهای ما امروز توانست از منطقه عمومی رزمایش و از فاصله یك كیلومتری از سطح زمین فیلمی با كیفیت 8 برابر تهیه كند.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم 8 افزود: یكی دیگر از ویژگی‌های برنامه امروز بحث پدافند مهندسی برای حفظ و بقای تجهیزات و نیروی انسانی بود.

سردار سرخیلی، استفاده از نیروی بسیج مردمی را نیز یكی دیگر از ویژگی‌های رزمایش پیامبر اعظم 8 عنوان كرد و گفت: این نیروها در قالب گردان امام حسین (ع) و لشگر 41 ثارالله وارد منطقه رزمایش شده و اقدام به انجام عملیات كردند.

وی با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه خاورمیانه و تعریف جدید از جنگ‌های ناهمتراز در بعد نظامی كشور، تصریح كرد: سپاه پاسداران نیز همگام با دیگر نیروهای مسلح به تدوین الگویی از جنگ نابرابر پرداخته كه با انجام رزمایش‌های متفاوت این تئوری‌ها را پیاده می‌كند.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم 8 با اشاره به سلاح‌های جدید بكار گرفته شده در مرحله اول رزمایش، گفت: امروز از سلاح‌هایی اتوماتیك مانند دوشكای 20،30 و 23 میلی متری انواع و اقسام سلاح‌های سقوط كه قابلیت جمینگ ندارند، استفاده شد.

وی با بیان این كه دكترین دفاعی جمهوری اسلامی براساس تجاوز به هیچ كشوری نیست، اظهار داشت: در رزمایش پیامبر اعظم 8 موارد و دروسی كه طی سال گذشته به نیروهای مختلف آموزش داده شده در معرض آزمایش قرار می‌گیرد.

سردار سرخیلی، پهپاد را سلاح دفاعی عنوان كرد و گفت: این سلاح می‌تواند در شرق كشور كه محل عبور ورود اشرار است در زمینه‌های شناسایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی برنامه‌های امروز رزمایش پیامبر اعظم 8 را بسیار موفقیت آمیز دانست و گفت: دلیل انتخاب كرمان برای انجام این رزمایش اقلیم متفاوت و كویری آن نسبت به مناطق دیگر كشور است.

سردار سرخیلی با اعلام برنامه‌های روز دوم رزمایش پیامبر اعظم 8 افزود: فردا (یكشنبه) تست گرم بعضی سلاح‌ها انجام میشود و جنگال و جمینگ كردن سیستم‌های جدید پهپادی هم از دیگر برنامه‌های روز دوم خواهد بود.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم 8 خاطرنشان كرد: فردا پهپاد جدید انتحاری آزمایش می‌شود كه به خوبی می‌تواند اهدافی به اندازه یك بشكه 20 لیتری را در صخره‌ها مورد هجوم قرار دهد.

سرخیلی از آزمایش دوش پرتاب جدیدی كه می‌تواند با دقت بسیار زیاد بالگرد را مورد اصابت قرار دهد خبر داد و گفت: نباید دشمن را دست كم گرفت زیرا از امكانات ویژه و تكنولوژی بالایی برخوردار است اما در این حال نقاط صنعتی هم دارد.

سیام(3)**1532**9103**9121**1478
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست