۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 80565222
T T
۰ نفر
استفاده از چاپگرهاي سه بعدي در روش قالب گيري دندان تحول ايجاد مي كند

تهران-متخصص پروتز دنداني گفت:ساخت روكش هاي دنداني به كمك چاپگرهاي سه بعدي روش هاي قالب گيري دندان را متحول مي كند.

به گزارش ایرنا ازانجمن ایمپلنتولوژی ایران، 'پارسا آتش رزم' در نخستین سمینار علمی انجمن ایمپلنتولوژی ایران اظهار داشت: گسترش استفاده از این چاپگرها در ساخت روكش دندانی سبب كاهش ضایعات تولید پروتز می شود و هزینه ها را كاهش می دهد.

وی با اشاره به اینكه چاپگرهای سه بعدی از صنعت به ویژه صنایع خودرو به صنعت ساخت پروتزهای دندانی وارد شده است، افزود: در صنایع خودروسازی، چاپگرهای سه بعدی با تولید انبوه از یك قالب، قیمت تمام شده را كاهش می دهد اما در دندانپزشكی ازآنجایی كه وضعیت قرارگیری پروتز دندان افراد با دیگر متفاوت است، قالب ها بر اساس شرایط خاص هر بیمار ساخته می شود به همین دلیل قیمت طراحی قالب ها و چاپ سه بعدی آنها بیشتر است.

آتش رزم با بیان اینكه هم اكنون تكنولوژی چاپگرهای سه بعدی در ساخت روكش دندانی در كشورهای اسكاندیناوی و آمریكا مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: با توسعه تكنولوژی در رشته دندانپزشكی انتظار می رود، طی سال های آینده این روش در دیگر كشورها از جمله كشور ما نیز توسعه یابد.

'ابوالحسن مسگرزاده' رییس انجمن ایمپلنتولوژی ایران نیز در این سمینار با ابراز تاسف از افزایش قیمت ایمپلنت های دندانی در كشور گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز از آنجا كه ایمپلنت های مصرفی وارداتی هستند، طی ماه های اخیر قیمت ایمپلنت افزایش سه برابری پیدا كرده كه این امر مشكل اساسی در درمان ایمپلنت در كشور بوجود آورده است.

'اكبر فاضل' دبیر شورای آموزش دندانپزشكی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این سیمنار گفت: برای حل مشكل گرانی ایمپلنت باید به تولید داخل و افزایش كیفیت تولیدات داخلی توجه ویژه ای داشت.

نخستین سمینار علمی انجمن ایمپلنتولوژی ایران با محوریت 'چالش های ایمپلنتولوژی در ناحیه زیبایی' كه روز دهم اسفندماه در مركز همایش های كتابخانه ملی ایران آغاز به كار كرد، امروز یازدهم اسفندماه به كار خود پایان می دهد.

جدیدترین دستاوردها در حوزه تجهیزات ایمپلنتولوژی در نمایشگاهی در حاشیه این سمینار برای آشنایی متخصصان این حوزه در معرض دید قرار داده شده است.

علمی(1)1834**1440
۰ نفر