۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۱۴
کد خبر: 80584710
T T
۰ نفر
تهران، مركز هماهنگي و پيگيري هاي بين المللي براي حفظ كشتي در المپيك مي شود

خرم آباد - مربي ارشد تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان ايران گفت: با تلاش وزارت ورزش و جوانان، دبيرخانه اي به عنوان مركز پيگيري و هماهنگي اقدامات كشورهاي صاحب كشتي براي حفظ و تداوم حضور اين رشته در بازي هاي المپيك در تهران تاسيس خواهد شد.

به گزارش ایرنا، 'عبدالله چمن ‌گلی' روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیركل جدید اداره ورزش و جوانان استان لرستان در گفت و گو با خبرنگاران تصریح كرد: به همین منظور علاوه بر اقداماتی كه تاكنون انجام شده، وزارت ورزش و جوانان، از وزرای ورزش و روسای فدراسیون های كشتی تمامی كشورهای قدرتمند و دارای ظرفیت در این رشته برای حضور در تهران دعوت كرده است.

وی اظهار كرد: این اقدام به منظور هم اندیشی و بحث و تبادل نظر در راستای جلوگیری از اجرایی شدن بحث حذف رشته كشتی از بازی های المپیك با انجام یك كار جمعی و بین المللی انجام می شود.

چمن گلی با اشاره به اقدامات جدی وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گفت: در همین ارتباط قرار شده دبیرخانه این نشست نیز در تهران راه اندازی و مسایل از این طریق پیگیری شود.

وی با اشاره به اینكه اقدامات غیركارشناسی فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) در تغییرات پی در پی قوانین و مقررات كشتی، یكی از عوامل اصلی طرح این موضوع در هیات اجرایی كمیته بین المللی المپیك بوده است، اظهار داشت: این اقدام 'فیلا' موجب شد تا ورزش كشتی، تماشاگران خود را نیز از دست بدهد.

مربی ارشد تیم ملی كشتی فرنگی بزرگسالان ایران در خصوص برنامه های این تیم نیز گفت: در این زمینه از تجربیات ارزشمند بزرگان این رشته و همچنین مربیان سابق تیم ملی كشتی فرنگی ایران به خصوص محمد بنا و رضا سیم خواه به صورت ویژه استفاده خواهیم كرد.

1625

ورزشی. ** 1589 **
۰ نفر