۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵
کد خبر: 80590719
T T
۰ نفر
مستكبران راهي جز تن سپردن به فرهنگ بهار نخواهند داشت

تهران - رييس جمهور رمز پيش افتادن و نزديك شدن بهار انساني را عدالت ورزي، آزاديخواهي و مهرورزي دانست و گفت: تاريخ انسان اگرچه همواره با زمستان سخت بي عدالتي همراه بوده ولي هرقدر هم كه اين زمستان سرسخت باشد نمي تواند مانع آمدن بهار باشد و بهار مي آيد چرا كه وعده خداست.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 'محمود احمدی نژاد' پیش از ظهر پنجشنبه در چهارمین جشن جهانی نوروز كه در عشق آباد پایتخت تركمنستان برگزار شد، ضمن تشكر از رییس جمهور، دولت و ملت تركمنستان برای برگزاری این جشن گفت: حیات انسان مانند نهری است كه تازه به تازه نو می شود و همه عالم وجود، به همین ترتیب هر لحظه حیاتی تازه می یابد.

رییس جمهور نوروز را جلوه ای ممتاز از حیات توصیف كرد كه هر سال ظهوری دوباره دارد و گفت: حیات طبیعت نمایشی از نفخه حیات در عالم است و خداوند منشا حیات است كه دائم روح حیات در عالم می دمد.

احمدی نژاد حیات را منشا زیبایی و خداوند را زیبایی مطلق دانست و اظهار داشت: زیباترین جلوه زیبایی خدا، انسان تكامل یافته است.

رییس جمهور تصریح كرد: بهار انسانی كه فوق بهار طبیعی است شكوفایی حیات انسانی است حیاتی كه سرشار از زیبایی هاست و عقل به عنوان جوهر انسان در نقطه اوج این زیبایی هاست و به همین دلیل پیامبر گرامی اسلام(ص) كه عقل كل است واجد همه زیبایی های عالم است.

احمدی نژاد حیات و بهار انسانی را سرشار از نشانه ها دانست و گفت: یكتاپرستی، پاكی، عدالت، مهربانی، گذشت، خدمت به خلق و اخلاق نیكو، اكرام یتیمان، احترام به والدین، حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم همه از نشانه های بهار انسانی و گواه رشد و بالندگی انسان هستند.

رییس جمهور تصریح كرد: رویش هر یك از این ویژگی ها و نشانه ها، رویش گلی در حیات و بهار انسانی است و رویش همه آنها نویدبخش حلول بهار انسانی است كه در آن جز عقل، پاكی، آزادی و محبت یافت نمی شود.

احمدی نژاد با بیان اینكه با حلول بهار انسانی همه عالم بهار می شود، خاطرنشان كرد: بهار انسانی كه در راه است جاودانه خواهد بود؛ تاریخ انسان اگرچه همواره با زمستان سخت بی عدالتی همراه بوده ولی هرقدر هم كه این زمستان سرسخت باشد نمی تواند مانع آمدن بهار باشد و بهار می آید چرا كه وعده خداست.

رییس جمهور با اشاره به اینكه باید برای آمدن بهار انسانی كه به معنای همه گیر شدن عشق، عدالت و آزادی در سایه حاكمیت صالحان و انسان كامل است تلاش نمود؛ رمز پیش افتادن و نزدیك شدن بهار انسانی را عدالت ورزی، آزادیخواهی و مهرورزی دانست.

احمدی نژاد با بیان اینكه ملت های ما از گذشته های بسیار دور به دنبال بهار بوده و به فرهنگ بهار تعلق دارند، گفت: فرهنگ بهار، فرهنگ زندگی در روشنایی، حركت در مسیر كمال و نو به نو شدن دائم است كه در آن رنگ، زبان، نژاد، مذهب و ملیت فقط علامت شناسایی است و انسانها همه از یك ریشه و دارای هویتی الهی و انسانی هستند و رتبه و جایگاه هر كس در نزدیكی او به نشانه های بهار است.

رییس جمهور اضافه كرد: در هر نوروز دوستی ها تجدید شده، همكاری ها گسترش یافته و افق های بالاتر در تحكیم روابط به نفع ملت های ما هویدا می شود.

احمدی نژاد اظهار داشت: امروز علیرغم آرمان ها و امیدها در برخی كشورهای منطقه و بعضی كشورهای جهان شاهد ناامنی و مصائبی هستیم كه ریشه در دخالت در تحریك دولتهای مستكبر دارد، كه منافع امنیت و قدرت خود را در فقر، ناامنی و ضعف دیگران جستجو می كنند.

رییس جمهور تصریح كرد: مستكبران با خلق مشكلات و روشن كردن آتش درگیری ها تلاش می كنند خود را از بحران های داخلی جدا كنند، اما گسترش بحران های داخلی و بیدار شدن ملت ها بزودی فرصت ها را از آنها گرفته و آنان راهی، جز تن سپردن به فرهنگ بهار نخواهند داشت.

احمدی نژاد با بیان اینكه با تعامل و همكاری همگانی می توانیم امنیت و صلح منطقه و منافع كشورهای خود را تأمین كنیم و برای امنیت و پیشرفت جهان گام برداریم، خاطرنشان كرد: البته همه باید مراقب باشیم تا استعمارگران بدسابقه نتوانند در منطقه، پایگاه جدیدی بدست آورند یا به نام دوستی و خیرخواهی ملت ها برای آنان ناامنی ایجاد كرده و استقلال منافع ملت ها را به یغما ببرند.

رییس جمهور با بیان اینكه می توانیم با تكیه بر استعدادهای طبیعی و انسانی خود در پیشرفت ملت هایمان حامی و پشتیبان یكدیگر باشیم، گفت: خداپرستی و عشق به ارزشهای الهی و انسانی همبستگی ما را تضمین می كند و فرهنگ بهار و نوروز و پیوستگی جغرافیایی، بیش از پیش ما را به یكدیگر نزدیك می كند.

احمدی نژاد اظهار داشت: با آمدن بهار حقیقی انسان جنگ افروزی و فاصله بین ملت ها پایان یافته و موانع رشد و كمال انسان ها از میان می رود؛ می توانیم با تكیه بر اشتراكات ملتهای منطقه و با عشق ورزی و عدالت ورزی، آمدن بهار حقیقی انسان را تضمین كنیم.

سیام**1053**1558

سرخط اخبار سیاست