۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲
کد خبر: 80591682
T T
۰ نفر
توقف اسپانيا و پيروزي تاريخي انگليس

تهران - رقابت هاي مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل در منطقه اروپا با توقف قهرمان دوره گذشته و پيروزي تاريخي انگليس ادامه يافت.

به گزارش ایرنا، در گروه A كرواسی با دو گل ماریو ماندژوكیچ و ایویكا اولیچ صربستان را شكست داد. بلژیك هم با همین نتیجه از سد میزبانش مقدونیه گذشت. كوین دی بروین و ادن هازارد از روی نقطه پنالتی دو گل بلژیك را در این مسابقه به ثمر رساندند.

در دیگر مسابقه این گروه تیم های بریتانیایی اسكاتلند و ولز به مصاف هم رفتند كه این مسابقه با پیروزی دو بر یك ولز به پایان رسید.

در جدول رده بندی این گروه تیم های بلژیك و كرواسی هر دو با 13 امتیاز در رده های اول و دوم قرار دارند.

در گروه B بلغارستان با شش گل میهمانش مالت را در هم كوبید. الكساندر تونف سه بار، ایولین پوپوف، امیل گارگورف و ایوان ایوانف گل های بلغارستان را در این مسابقه به ثمر رساندند.

دانمارك هم با نتیجه سه بر صفر میزبان خود جمهوری چك را شكست داد. آندریاس كورنلیوس، سیمون شائر و نیكی ژیملینگ سه گل دانمارك را در این مسابقه وارد دروازه حریف كردند.

در جدول رده بندی این گروه ایتالیا با 10 امتیاز از چهار بازی صدرنشین است و بلغارستان با 9 امتیاز و یك بازی بیشتر در رده دوم قرار دارد.

در گروه C آلمان با سه گل قزاقستان را شكست داد. در این مسابقه باستین شواین اشتایگر، ماریو گوتزه و توماس مولر برای شاگردان یواخیم لو گلزنی كردند.

اتریش هم با نتیجه پرگل شش بر صفر جزایر فارو را شكست داد و تیم های سوئد و ایرلند به تساوی بدون گل دست یافتند.

در جدول رده بندی این گروه آلمان با 13 امتیاز صدرنشین است و سوئد با 8 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

در گروه D هلند با سه گل از سد استونی گذشت تا پنجمین پیروزی پیاپی خود را در این دوره از رقابت ها جشن بگیرد. رافائل فان در فارت، روبین فان پرسی و روبن شاكن گل های هلندی ها را در این بازی به ثمر رساندند.

در دیگر مسابقات این گروه تركیه دو بر صفر آندورا را شكست داد و تیم های مجارستان و رومانی به تساوی دو بر دو رسیدند.

در جدول رده بندی این گروه هلند با 15 امتیاز مقتدرانه در صدر قرار دارد و مجارستان و رومانی با 10 امتیاز دوم و سوم هستند.

در گروه E آلبانی با یك گل میزبانش نروژ را شكست داد و اسلوونی دو بر یك مقابل ایسلند مغلوب شد.

در جدول رده بندی این گروه سوئیس با 10 امتیاز از چهار بازی صدرنشین است و تیم های آلبانی و ایسلند با 9 امتیاز از 5 بازی دوم و سوم هستند.

در گروه F تیم های لوگزامبورگ و جمهوری آذربایجان به تساوی بدون گل و تیم های پرتغال و رژیم صهیونیستی به تساوی سه بر سه رسیدند.

در جدول رده بندی این گروه روسیه با 12 امتیاز از چهار بازی در رده نخست قرار دارد و تیم های رژیم صهیونیستی و پرتغال با 8 امتیاز از پنج بازی دوم و سوم هستند.

در گروه G بوسنی و هرزه گوین سه بر یك یونان را شكست داد و مسابقات تیم های لیختن اشتاین با لتونی و اسلواكی با لیتوانی با نتیجه یك بر یك به پایان رسید.

در جدور رده بندی این گروه بوسنی و هرزه گوین با 13 و یونان با 10 امتیاز در رده های اول و دوم قرار دارند.

در گروه H انگلیس با نتیجه هشت بر صفر میزبانش سن مارینو را در هم كوبید. این بهترین پیروزی تیم ملی انگلیس از سال 1987 تا امروز محسوب می شود.

الساندرو دلا واله (بازیكن حریف)، الكس چامبرلین، جروین دفو (دو بار)، اشلی یانگ، فرانك لمپارد، وین رونی و دانیل استوریج گل های سه شیرها را در این مسابقه به ثمر رساندند.

در دیگر مسابقات این گروه اوكراین سه بر یك لهستان را شكست داد و مونته نگرو یك بر صفر از سد مولداوی گذشت.

در جدول رده بندی مونته نگرو و انگلیس با 13 و 11 امتیاز در رده های اول و دوم ایستاده اند.

در گروه (i) اسپانیا قهرمان دوره گذشته جام جهانی در زمین خود با نتیجه یك بر یك مقابل فنلاند متوقف شد. سرخیو راموس برای اسپانیا و تیمو پوكی برای فنلاند در این مسابقه گلزنی كردند.

فرانسه هم سه بر یك گرجستان را از پیش رو برداشت. اولیور جیرود، متیو وابوئه نا و فرانك ریبری سه گل خروس ها را در این بازی وارد دروازه حریف كردند و آلكساندر خوباخیدزه تنها یكی از گل های خورده گرجستان را جبران كرد.

رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل چهارشنبه هفته جاری ادامه می یابد.

ورزشی (2) ** 2024/1594
۰ نفر