۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 80606606
T T
۰ نفر
احمدي نژاد: توقف در برنامه هسته اي ايران وجود ندارد

تهران- رييس جمهوري با تاكيد بر شتاب گرفتن فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشور گفت: در برنامه هسته اي ايران، توقف وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمود احمدی نژاد» صبح روز سه شنبه در مراسم روز ملی فناوری هسته ای كه در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، تاكید كرد: امروز ایران هسته ای شده است و هیچ كس نمی تواند آن را از ما بگیرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: خوب است كسانی كه ادعای مدیریت جهان را دارند، در عرصه های سیاسی از عقل خود استفاده كنند.

احمدی نژاد با انتقاد شدید از ادعای برخی كشورها برای مدیریت جهان، گفت: نمی شود چهار نفر دور هم بنشینند و بگویند ما مالك دنیا هستیم و بقیه برده؛ شما كه هستید و چه كسی این اختیارات را به شما داده است؟



*** دوره برده داری و استعمار گذشته است/همه در اداره جهان حق مساوی دارند

رییس جمهوری با بیان این كه دوره استعمار و برده داری گذشته است، افزود: من دلسوزانه به شما می گویم این دوره گذشته است و دنیا را باید با همكاری و تعامل اداره كرد و همه در اداره جهان، حق مساوی دارند.

احمدی نژاد با انتقاد از نحوه سخن گفتن كشورهای استكباری با ملت ایران ادامه داد: باید بدانید با ملت بزرگ ایران چگونه صحبت كنید و صحبت شما از موضع همكاری و تعامل باشد.



*** از برج عاج پایین بیایید و با احترام با ملت ها سخن بگویید

احمدی نژاد با بیان این كه اولین اصل ابتدایی روانشناسی می گوید كه اگر به حقوق كسی احترام نگذارید، انتظار احترام نداشته باشید، گفت: چه كسی گفته حق شما بیشتر از سایرین است؛ باید از برج عاج پایین بیایید و با احترام با ملت ها سخن بگویید.

وی با بیان این كه كشورهای استكباری با به راه انداختن جنگ 70 میلیون نفر را كشتند، افزود: پس از آن جنگ، دور هم جمع شده و خود را مالك جهان نامیدند در حالی كه اینگونه نیست.



*** هیچ كس قادر به متوقف كردن موفقیت های هسته ای ایران نیست

احمدی نژاد با بیان این كه دشمنان ملت ایران فكر می كردند با فشار می توانند عظمت ملت ایران را بشكنند، خطاب به آنان گفت: نصیحت می كنم رفتارتان را درست كنید چرا كه ما هسته ای شده ایم و هیچ كس قادر نخواهد بود موفقیت های هسته ای كشور را متوقف كند.

رییس جمهوری با بیان اینكه دستاوردهای هسته ای و علمی كشور خوب معرفی نشده است، اظهار داشت: برای رسیدن به برخی دستاوردهای هسته ای كشورمان از سوی سایر كشورها ده ها سال وقت لازم است در حالی كه ملت بزرگ ایران در طول پنج سال گذشته به موفقیت های بزرگی در زمینه های فضایی، علمی و هسته ای در خط مقدم دنیا رسیده است.



*** برای ایجاد پنج نیروگاه مانند راكتور تهران سریعتر اقدام شود

احمدی نژاد این پیشرفت ها را مدیون اعتماد و ایمان ملت بزرگ ایران دانست و افزود: وقتی ملتی توانایی های خودش را باور كند حدی برای پیشرفت نمی شناسد حتی اگر همه شیاطین دنیا بخواهند مانع آن شوند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تاكید بر شتاب گرفتن فعالیت های صلح آمیز هسته ای كشورمان ادامه داد: در برنامه های هسته ای توقف وجود ندارد و قرار بود 5 نیروگاه مثل راكتور تهران در كشور راه اندازی شود كه مسوولان سازمان اتمی باید هر چه سریع تر نسبت به این كار اقدام كنند.



*** قدرت های استكباری با انحصار فناوری در پی غارت ثروت كشورها هستند

رییس جمهوری افزود: دانش و فناوری هسته ای دارای ظرفیت های عظیمی برای خدمت به انسان است و شاهدیم هر روز دستاورد جدیدی به ملت ایران تقدیم می شود كه امروز هم چند پروژه بزرگ به بهره برداری رسید.

رییس جمهوری تولید انرژی را نخستین بهره دانش هسته ای برای انسان ها دانست و اظهار داشت: دكتر عباسی اشاره كردند كه اولین نیروگاه هسته ای ایران در سال گذشته به ظرفیت اسمی رسید و امروز در خدمت ملت ایران است و با برنامه ریزی های انجام شده باید تولید برق هسته ای در كشور تا 20 هزار مگاوات گسترش یابد.

رییس قوه مجریه با یادآوری اینكه در شاخه های دیگر علمی و نیازهای بشری هم، دانش هسته ای دارای آثار و كاربردهای گسترده و تعیین كننده است، ادامه داد: یكی از این موارد عرصه پزشكی و درمانی است كه امروز چند رادیودارو در این مراسم به بهره برداری رسید.

احمدی نژاد اضافه كرد: دانش هسته ای و رادیوداروها به ویژه در مرحله تشخیص بیماری ها نقش تعیین كننده ای دارند.

رییس جمهوری با انتقاد از قدرت های استكباری گفت: آنها می خواهند علم و فناوری را در انحصار خود داشته باشند و به واسطه آن ثروت ملت ها را غارت كنند.

احمدی نژاد با طرح این پرسش كه معادن طلای كشورهای آفریقایی را چه كسانی برداشت و غارت می كنند؟، افزود: ببینید ملت های آفریقا چگونه زندگی می كنند در حالی كه معادن طلای آنها را به غارت می برند.

وی با یادآوری چاپ و انتشار دلارهای بدون پشتوانه در دنیا از سوی كشورهای استكباری تصریح كرد: این یك اقدام بیهوده بوده و در حال نزدیك شدن به نقطه از هم گسیختگی است.

رییس جمهوری با تاكید بر این كه اگر ملت ها از حقوق خود مطلع شوند همانند ملت ایران برای دستیابی به آن پافشاری كرده و بر روی آن می ایستند، ادامه داد: همه قدرت های دنیا تمام تلاش خود را بكار بستند تا مانع از دستیابی ملت ایران به دانش هسته ای شوند اما ملت ایران از مرزها عبور كرد و به قله دانش و فناوری رسید.

احمدی نژاد با اشاره به حضور خانواده های شهدای هسته ای در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای، تاكید كرد: ملتی كه بهترین عزیزانش را به دست بدترین موجودات روی زمین و با ناجوانمردانه ترین شیوه از دست می دهد ولی همچنان در خط مقدم قرار دارد، پیروز است و تا زمانی كه یك ملت این چنین است پرچم آن برافراشته خواهد بود.

سیام(3)**9171**9132**9012**1478
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست