۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۵۴
کد خبر: 80616780
T T
۰ نفر
اعلام وضعيت اضطراري پيچيده در مناطق زلزله زده سيستان و بلوچستان/اعزام امدادگران سه استان كشور

تهران - قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: طبق گزارش گروه هاي ارزياب اوليه، در مناطق زلزله زده شهرستان سراوان استان سيستان و بلوچستان، 'وضعيت اضطراري پيچيده' اعلام شده است.

'احمدرضا شجیعی'روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا همچنین از اعزام امدادگران سه استان كرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به مناطق زلزله زده سراوان خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات اضافه كرد: با دریافت خبر وقوع زمین لرزه در استان سیستان و بلوچستان بلافاصله ضمن تشكیل ستاد بحران در مركز هدایت عملیات بحران این سازمان، امدادگران جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شدند.

وی به اعزام گروه های زنده یاب به مناطق زلزله زده اشاره كرد و گفت: گروه های واكنش سریع امدادی، به منظور انجام عملیات جستجو و نجات از زیر آوار با استفاده از تجهیزات زنده یاب بیورادار به منطقه یادشده اعزام شدند.

بنابر اعلام مركز لرزه نگاری كشوری، ساعت 15 و 14 دقیقه و 17 ثانیه عصر روز سه شنبه زمین لرزه ای به بزرگی 5/7 ریشتر در عرض شمالی 04/28 و طول شرقی 03/62 شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

اجتمام(4)9140/7029**15578
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه