۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۷
کد خبر: 80637650
T T
۰ نفر

نظام رتبه بندي معلمان هفته آينده در مجلس بررسي مي شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۷
کد خبر: 80637650
نظام رتبه بندي معلمان هفته آينده در مجلس بررسي مي شود

تهران- رئيس كميته آموزش و پرورش كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: نظام رتبه بندي معلمان در قالب طرح يك فوريتي هفته آينده همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در صحن علني مجلس شوراي اسلامي بررسي مي شود.

جبار كوچكی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از آن جایی كه جایگاه اساتید دانشگاه براساس شاخص هایی، ارتقا می یابد، لازم بود تا معلمان نیز براساس شاخص هایی رتبه بندی شده و جایگاه آن ها ارتقا یابد براین اساس نظام رتبه بندی معلمان مطرح و بررسی شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: نظام رتبه بندی معلمان با امضای 40 نفر از نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود تا با تصویب آن ، نظام رتبه بندی برای معلمان اجرا شود.

براساس این گزارش، 'مهدی نوید ادهم' دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش نیز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: نظام رتبه بندی معلمان تا قبل از پایان دولت دهم تصویب می شود.

وی اضافه كرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، نظام رتبه بندی معلمان براساس تعیین صلاحیت علمی آن ها طراحی و اجرا می شود و معلمان در اجرای این نظام براساس صلاحیت علمی و دانش رتبه بندی می شوند.

دبیر كل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پژوهش و مقالات فرهنگیان در نظام رتبه بندی معلمان لحاظ می شود.

نوید ادهم افزود: در راستای تصویب طرح حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی معلمان كه اخیرا در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید، ضمن اینكه طرح های معلمان مورد حمایت قرار می گیرد، با تصویب نظام رتبه بندی معلمان این طرح ها نیز در این نظام، دارای امتیاز و اهمیت خواهد شد.

به گفته وی با تصویب طرح حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی معلمان، پایان نامه های كارشناسی ارشد، دكتری، مقالات علمی و پژوهشی متناسب با موضوعات آموزش و پرورش حمایت می شوند.

اجتمام(4)**9105**1569
۰ نفر