۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶
کد خبر: 80638108
T T
۰ نفر
ضريب نمرات دروس كتبي سال سوم دبيرستان در سوابق تحصيلي لحاظ مي شود

تهران- رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: ضريب نمرات دروس كتبي سال سوم متوسطه در ارسال سوابق تحصيلي به سازمان سنجش و قبولي در كنكور لحاظ مي شود.

عبدالامیر عرفی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: دانش آموزان در برخی از دروس باید حداقل نمره 12 و همچنین در برخی دروس دیگر حداقل نمره 10 را كسب كنند.

وی اضافه كرد: در زمان حاضر سوابق تحصیلی بیش از شش میلیون نفر از داوطلبان كنكور كه از سال 84 تا دی ماه 91 فارغ التحصیل شدند به سازمان سنجش ارسال شده است.

عرفی افزود: در مرحله نخست، سوابق تحصیلی پنج میلیون و 970 هزار نفر به سازمان سنجش ارسال شد.

عرفی اضافه كرد: در مرحله دوم یعنی پنجم اسفندماه سال گذشته ، سوابق تحصیلی بقیه دانش آموزانی كه تا كنون موفق به اخذ دیپلم نشده بودند به سازمان سنجش ارسال شد.

رییس مركز سجش وزارت آموزش و پرورش گفت: از آن جایی كه سازمان سنجش نام نویسی در كنكور سال 92 را تا پایان بهمن ماه و اوایل اسفندماه سال گذشته تمدید كرد، امكان نام نویسی در كنكور 92 برای دانش آموزانی كه در دی ماه فارغ التحصیل شدند، فراهم شد.

عرفی گفت: ارایه سوابق تحصیلی دانش آموزان از طریق سایت ساهت صورت می گیرد چرا كه در این سایت این ظرفیت وجود دارد كه اگر در سوابق سجلی(شماره شناسنامه، هویت افراد، محل اخذ دیپلم، كد ملی و دانش آموزی) یا سوابق تحصیلی ارایه شده در سامانه، اشكالاتی مشاهده شود، افراد با انتخاب گزینه مغایرت، می توانند اشكال ها را اصلاح و مشخصات صحیح را در سامانه قرار دهند.

وی در مورد امتحانات نهایی امسال گفت: در سال تحصیلی جاری امتحانات دانش آموزان سال سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه ای و دوره پیش دانشگاهی( چهار درس در هر رشته ) به صورت نهایی برگزار می شود.

اجتمام(4)**9105**1569
۰ نفر