۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۸
کد خبر: 80642332
T T
۰ نفر

معامله 383 ميليون سهم در بورس تهران

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۸
کد خبر: 80642332
معامله 383 ميليون سهم در بورس تهران

تهران-معامله گران در روز شنبه بالغ بر 383 ميليون برگه سهم را به ارزش بالغ بر 212 ميليارد تومان معامله كردند كه منجر به افزايش ارزش بازار به رقم 222 هزار ميليارد تومان شد.

به گزارش ایرنا در اولین روز كاری هفته ، تالار شیشه ای بورس همچون روزهای گذشته با فضایی پر رونق مواجه بود تا جایی كه برای اولین بار در عمر چهل و شش ساله بورس، شاخص برای دقایقی قله 45 هزار واحدی را فتح كرد.

معامله گران در روز شنبه بالغ بر 383 میلیون برگه سهم را به ارزش بالغ بر 212 میلیارد تومان معامله كردند كه منجر به افزایش ارزش بازار به رقم 222 هزار میلیارد تومان شد.

در جریان معاملات این روز شاخص كل در حالی با صعود 456 پله ای در رقم 44 هزار و 993 واحد و در هفت قدمی 45 هزار واحد ایستاد كه نمادهای بزرگ و مطرحی همچون فولاد مباركه، گل گهر، چادرملو، ملی مس، فولاد خوزستان و سرمایه گذاری معادن و فلزات این متغیر را تا 7 پله به 45هزار واحد بالا كشیدند. این در حالی بود كه شاید مهمترین متهم بازگشت شاخص از كانال 45 هزار واحدی ، نماد سرمایه گذاری غدیر بود كه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)در معاملات روزی كه گذشت شاخص صنعت نیز 420 واحد و شاخص بازارهای اول و دوم به ترتیب 496 و 72 واحد صعود كرد.

صدرنشینی بازار نیز با نمادهای فرآوری مواد معدنی، ایران ارقام، پارس مینو، معادن بافق، داده پردازی ایران و نفت بهران بود كه بیشترین رشد قیمت را داشتند. علاوه بر اینها نمادهای هلدینگ خلیج فارس، پاكسان، سرمایه گذاری معادن و فلزات، چادرملو،گل گهر و سیمان بهبهان با توجه به تمایل سرمایه گذاران برای تصاحب سهام شان با سنگین ترین صف های خرید مواجه شدند.

اما در بازار پررونق امروز، نمادهای سیمان داراب، ایركا پارت صنعت، سیمان بجنورد، سیمان دورود، بیسكوییت گرجی و فرآورده های نسوز آذر بیشترین كاهش قیمت را تجربه كردند.

همچنین سهامداران نمادهای پالایشگاه نفت بندرعباس، سیمان فارس، پالایشگاه اصفهان، پتروشیمی كرمانشاه، كشت و صنعت چین چین، سیمان هرمزگان و پالایشگاه تبریز با تشكیل طولانی ترین صفهای فروش در این نمادها، بر خروج خود از سهام این شركت ها اصرار داشتند.

اقتصام(1)**3917**2074
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد