۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 80643684
T T
۰ نفر
آيت الله مكارم شيرازي: بقاع متبركه ذخاير مهمي براي كشور و  قم است

قم- آيت الله 'ناصر مكارم شيرازي' از مراجع عظام تقليد در قم گفت: بقاع متبركه و آثار فرهنگي تاريخي مذهبي ذخاير مهمي براي كشور ما و خطه قم است.

به گزارش ایرنا، وی روز یكشنبه در پیامی به همایش زیارت در استان قم آورده است: در بسیاری از نقاط كشور ما به مخصوص در استان قم بقاع متبركه و اثار فرهنگی و مذهبی از فرزندان و پیروان اهل بیت عصمت دیده می شود.

وی در ادامه این پیام آورده است: بعضی از اماكن مانند حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و امامزاده موسی مبرقع و نیز مسجد مقدس جمكران و حوزه علمیه قماز نظر تاریخی شناخته شده اند.

در این پیام آمده است: وجود این مراكز و بقاع متبركه نشان می دهد این سرزمین از قدیم الایام مركز محبین اهل بیت بوده كه برای نجات از شر اشرار و اعدا از هر سو به این مناطق می شتافتند.

آیت الله مكارم شیرازی در این پیام افزوده است: زیارت این بقاع متبركه كه همه ساله بلكه همه روزه گروه های زیادی را به سوی خود جذب می كند فوائد و بركات زیادی برای زائرین محترم دارد زیرا وسیله ی توجه به پروردگار عالم و تقرب به ذات مقدس او از طریق شفاعت او می شود.

وی افزود: زیارت بقاع متبركه همچنین سبب ندامت و توبه از گناهان است و از سوی دیگر سبب آرامش روح در برابر توفان های زندگی و مشكلات فردی و اجتماعی می شود و همچنین سبب تابیدن نور امید در دل ها می گردد كه هر یك از این آثار و بركات نیاز به شرح و بسط فراوان دارد.

همایش زیارت در استان قم روز یك شنبه در مدرسه امام خمینی(ره) آغاز شد.

این همایش از سلسله‮ همایش‮های زیارت است كه روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه در مشهد، 13 و 14 همان ماه در شیراز برگزار شد و از امروز نیز در قم به مدت دو روز درحال برگزاری است. ك/3

/7402/ 380/
۰ نفر