۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80650875
T T
۰ نفر

انجام سالانه 50 هزار عمل جراحي قلب و عروق در كشور

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80650875
انجام سالانه 50 هزار عمل جراحي قلب و عروق در كشور

ساري - رئيس انجمن جراحان قلب ايران از فعاليت دستكم 200 جراح قلب و عروق در كشور خبر داد و گفت:به طور ميانگين سالانه حدود 50 هزار عمل جراحي قلب و عروق در كشور انجام مي شود.

دكتر ' محمدعلی یوسف نیا ' روز جمعه در حاشیه برگزاری نخستین كنگره بین المللی جراحان قلب در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیشتر بیماری های قلب و عروق در داخل كشور قابل درمان است.

وی وضعیت كنونی جراحی قلب و عروق در داخل كشور را ' بسیار خوب ' توصیف كرد و اظهار داشت: امكانات و توانمندی های داخلی هم اكنون پاسخگوی نیاز تمامی بیمارانی است كه به اعمال جراحی قلب و عروق نیاز دارند.

دكتر یوسف نیا گفت: هم اكنون به اندازه كافی و مورد نیاز در كشور تخت جراحی قلب و عروق، دارو، تجهیزات پزشكی و نیروی انسانی وجود دارد و ایران در مقایسه با بسیاری از كشورها جایگاه خوبی دارد.

وی شایع ترین علت های سكته قلبی در ایران را فشار خون بالا، استفاده بی رویه از نمك، استعمال دخانیات، كم تحركی، اضافه وزن، تغذیه ناسالم و گرفتگی رگ های قلب عنوان كرد.

رئیس انجمن جراحان قلب ایران از فشار روحی و اضطراب روزمره به عنوان یكی از عوامل اصلی در سكته قلبی یاد كرد و گفت: متاسفانه امروز جوامع بشری در حد نگران كننده ای با فشارهای زیاد روحی و روانی مواجه است.

وی افزود: این گونه فشارها می تواند بیماری قلب و عروق را در جامعه تشدید كند و در این گونه موارد انسان باید با روی آوردن به ورزش های روزمره، تغذیه سالم و تفریحات نشاط آور و شادی بخش با آن مقابله كند.

استاد و جراح قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی تهران به شهروندان توصیه كرد تا از استناد و به كارگیری هر گونه اطلاعات نادرست و لجام گسیخته برگرفته از اینترنت، ماهواره و رادیو و تلویزیون برای سنجش سلامتی خود پرهیز و برای این منظور به پزشك متخصص جراح قلب و عروق مراجعه كنند.

وی مهم ترین مشكل كنونی جامعه اضطراب زیاد افراد دانست و گفت: انسان اگر به دنبال شادی و نشاط باشد، اضطراب هایش كاهش خواهد یافت.

نخستین كنگره بین المللی جراحان قلب روز پنجشنبه با حضور 300 جراح از سراسر جهان در محل هتل سالاره دره ساری آغاز به كار كرد و امروز پایان می یابد.ك/3

609/1654/506
۰ نفر