۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 80870442
T T
۰ نفر
دبیركل مجمع جهانی اهل بیت: برای ایجاد وحدت بین مسلمانان تلاش می كنیم

قم ـ دبیركل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: برای ایجاد وحدت، محبت و مودت میان مسلمانان و فرق اسلامی و شیعیان با دیگر مسلمانان و ادیان دیگر تلاش می كنیم.

حجت الاسلام والمسلمین 'محمد حسن اختری' روز سه شنبه در آیین رونمایی از نرم افزار و سایت درایه الثقلین در مجمع جهانی اهل بیت قم، با بیان اینكه حدود 24 سال از تاسیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) می گذرد ،خاطرنشان كرد: این مجمع در طول این سال ها، در خدمتگزاری به پیروان اهل بیت (ع)، اهداف والا و ارزشمندی را دنبال می كند.

وی با اشاره به اینكه ساماندهی و سازماندهی شیعیان در جهان، یكی از اهداف این مجمع است، عنوان كرد: حدود 300 میلیون شیعه در جهان وجود دارد كه به گفته بعضی از شخصیت ها و منابع، پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، 50 میلیون نفر در جهان شیعه شدند.

وی نشر معارف قرآن و اهل بیت را از دیگر اهداف مجمع جهانی اهل بیت ذكر كرد و گفت: این مجمع در این زمینه، تالیف، تحقیق، تجدید و نوآوری هایی را در زمینه های علمی و معارف اهل بیت عهده دار شده كه تاكنون یكهزار و 400 عنوان كتاب به 50 زبان دنیا چاپ و منتشر شده است.

وی گفت: پاسخگویی به شبهات و افترائات و دروغ پردازی هایی كه علیه اسلام، قرآن، پیامبر (ص)، ائمه و مكتب شیعه صورت می گیرد و ایستادگی در مقابل حركت های ضد شیعی از دیگر اهداف این مجمع به شمار می آید.

وی در پایان ابراز داشت: مجمع جهانی اهل بیت در حال حاضر با حدود 115 كشور و بیش از 360 موسسه اسلامی و شیعی در جهان ارتباط دارد و حدود سه هزار مبلغ كه در حوزه های علمیه فارغ التحصیل شده اند و به كشورهای خود برگشته اند تحت پوشش این مجمع مشغول به فعالیت و تبلیغ هستند.

نرم افزار و سایت درایه الثقلین، امروز با حضور آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل بیت (ع) در قم رونمایی شد.

نرم افزار هوشمند درایه الثقلین، اولین محصول از مجموعه نرم افزارهای تمام هوشمند شیعی است كه به بررسی اتوماتیك روایات، راویان و اسناد احادیثی می پردازد كه از شیعه و سنی برای بیان جایگاه رفیع و بی بدیل اهل بیت (ع) نقل شده است. ك/3

553/ 380/