۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰
کد خبر: 80873657
T T
۰ نفر
حضور ایران در ژنو2 برای حل بحران سوریه موثر است

تهران - سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جمهوری اسلامی ایران به عنوان كشوری موثر و قدرتمند در منطقه یاد كرد و گفت: با توجه به اذعان غرب مبنی بر این كه بدون حضور ایران نمی توان بحران سوریه را حل و فصل كرد، حضور كشورمان در كنفرانس ژنو2 می تواند به حل بحران سوریه كمك كند.

«سیدحسین نقوی حسینی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهارداشت: البته ایران مشتاق حضور در كنفرانس ژنو2 نیست و برای حضور در این كنفرانس هیچ شرطی نیز نمی پذیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران كشوری قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه است كه از ابتدای بحران در سوریه تلاش كرده است راه حل سیاسی برای حل این بحران ارایه كند.

وی با اشاره به شكست كنفرانس ژنو1 گفت: كسانی كه كنفرانس ژنو1 را بدون حضور ایران برگزار كردند نتوانستند موفقیتی كسب كنند و حتی حاضر نشدند به توافقات كنفرانس ژنو1 عمل كنند.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در كنفرانس ژنو1 راه حل سیاسی پیشنهاد شده بود اما پس از كنفرانس به دنبال راه حل نظامی رفتند.

نقوی حسینی خاطرنشان كرد: ایران اشتیاقی به حضور در كنفرانس ژنو 2 ندارد اما اگر طرف های غربی معتقدند كه بدون ایران قادر نیستند بحران سوریه را حل كنند می توانند از ایران دعوت كنند اما نباید هیچ شرطی را پیش پای ما بگذارند.

سیام(4)**2022**9132**1478**1581