۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 80875040
T T
۰ نفر
هدر رفتن روزانه 3.5 میلیون متر مكعب گاز در عسلویه

تهران - مشاور مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس با اشاره به بی توجهی های صورت گرفته در توسعه میدان پارس جنوبی در سال های گذشته، اظهار كرد: هم اكنون روزانه 3.5 میلیون متر مكعب گاز در مشعل های عسلویه سوزانده می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'علی محمد احمدی' با اشاره به ضرورت جمع آوری مشعل های موجود در این منطقه، گفت: متاسفانه با وجود تاكید مقام های عالی كشور در این باره، هیچ كس بدنبال فكر اجرا و پیگیری این موضوع نرفت و حتی طرحی را كه وزیر سابق نفت آن را در این خصوص تایید كرده بود، اجرایی نشد.

مشاور مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس با اعلام مخالفت با طرح افزایش برداشت ٢٠ درصدی از فازهای در تولید پارس جنوبی تصریح كرد: این كار باعث كاهش فشار گاز در مخزن و افزایش آب در چاه شده و در نتیجه ایران را از ٨٠ درصد مایعات گازی پارس جنوبی محروم می كند، این موضوع هم اكنون نیز در مخزن نفتی مسجد سلیمان اتفاق افتاده و سبب به دام افتادن ٨٠ درصد نفت این میدان در زیر زمین شده است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش پنج هزار و ٢٠٠ نفری نیروی انسانی این شركت درمدت كوتاه خبر داد و گفت: هم اكنون ساختار نیروی انسانی این شركت از حالت پویا و ماتریسی خارج شده است.

احمدی با اشاره به تفاوت معنایی میان «درست راه رفتن» و «راه درست رفتن» اظهار داشت: اگر ما سرعت بالایی داشته باشیم اما در مسیر اشتباه گام برداریم سبب دور شدن از هدفمان خواهیم شد؛ به عنوان مثال در سال های اخیر به دلیل مدیریت نادرست در مدت زمان كوتاه ساختار 500 نفره چاپك، ماتریسی و پویا این شركت به بیش از 5 هزار نفر تبدیل شد.

وی با تاكید بر رفع موانع پیش روی حوزه منابع انسانی شركت نفت و گاز پارس گفت: لازم است كمیته ای با اختیار تمام تشكیل شود تا نیروی انسانی انباشته شده در این شركت را در سایر شركت های صنعت نفت توزیع كند.

مشاور مدیر عامل شركت نفت و گاز پارس درباره خرید لوله های سی آر اس كه سالانه دو میلیارد دلار بار مالی برای شركت نفت و گاز پارس به همراه دارد، تصریح كرد: در سال گذشته به غلط سه شركت چینی سازنده این نوع لوله ها به تایید رسیدند درحالی كه این شركت ها نتوانسته اند تاییدیه تولید این نوع لوله ها را به صورت رسمی از مراجعه ذی صلاح اخذ كنند، اما متاسفانه به دلیل عملكرد بد مدیریتی و گرایش هایی كه به سمت این شركت ها در داخل وجود دارد شاهد خریداری این نوع لوله ها از چین هستیم.

وی افزود: نكته جالب این جاست كه بعد از خریداری لوله های سی آر سی، شركت نفت و گاز پارس نمونه این لوله ها را برای تایید به یك شركت مالزیایی داد تا تاییدیه از این شركت دریافت شود، درحالی كه بایستی اول سلامت لوله تایید شود و بعد عملیات خرید انجام گیرد.

احمدی به اشاره به مشكلات مالی در امور جاری شركت نفت و گاز پارس گفت: به عنوان مثال به رغم پرداخت حقوق مهر ماه در اكثر شركت های تابعه شركت ملی نفت ، حقوق كاركنان این شركت هنوز پرداخت نشده است.

اقتصام(1)**9189**1561

سرخط اخبار اقتصاد