۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۸:۰۱
کد خبر: 80885345
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش جذب مربیان بهداشت را در سرفصل استخدام قرار دهد

تهران - سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش خواست در صورت برگزاری آزمون استخدام، بكارگیری مربیان بهداشت را در سرفصل استخدام و جذب نیرو در این وزارتخانه قرار دهد.

'عبدالوحید فیاضی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در یك مقطعی از زمان مربیان بهداشت مدارس بازنشسته و نیروهای جدید جایگزین آن ها نشدند.

نماینده مردم نور در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: تمام مدارس كشور نیازمند مربیان بهداشت هستند تا در شهری مثل تهران شاهد بروز 'شپش' نباشیم چرا كه برای جلوگیری از بروز برخی از بیماریها نیازمند آموزش و اطلاع رسانی در مدارس از طریق مربیان بهداشت هستیم.

فیاضی تصریح كرد: اصل امور بهداشتی و سلامت در مدارس آموزش است هرچند هم اكنون در برخی از مدارس رابطین بهداشت، مشغول به ارایه آموزش های لازم بهداشتی به دانش آموزان هستند اما در این زمینه همچنان كمبود وجود دارد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید در استخدام نیروها، بخشی را به سلامت و بهداشت اختصاص دهد تا كمبودها در این زمینه برطرف شود.

فیاضی ابراز امیداوری كرد تا وزیر جدید آموزش و پرورش این مساله را در سرفصل برنامه های خود قرار داده و آن را جدی بگیرد.

براساس این گزارش، 'محمد چینیان' مدیركل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، گفت: براساس استانداردها به ازای هر 750دانش آموز یك مربی بهداشت نیاز داریم در حالی كه هم اكنون با توجه به جمعیت 12 میلیون و 300 هزار دانش آموز، پنج هزار نیروی بهداشت رسمی در آموزش و پرورش فعال هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید قصد داریم تا تمام مربیان بهداشت را در مقطع ابتدایی ساماندهی كنیم البته در صورتی كه در توان آموزش و پرورش باشد در سایر مقاطع تحصیلی نیز ساماندهی خواهند شد.

هم اكنون به ازای حدود 16 هزار دانش آموز در كشور یك مربی بهداشت در مدارس كشور فعال است؛ براساس این آمار در زمان حاضر مدارس كشور با كمبود حدود 11 هزار مربی بهداشت مواجه است.

وی تصریح كرد: البته ساماندهی این نیروها در ابتدایی به این معنا نیست كه از سایر مقاطع دور شویم بلكه نیروهای بهداشتی با اولویت ابتدایی ساماندهی می شوند.

چینیان اضافه كرد: سال گذشته حدود پنج هزار نیروی بهداشت رسمی در آموزش و پرورش فعال بودند كه آمار نهایی بزودی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر جذبی در زمینه نیروی انسانی صورت گیرد، جذب مربیان بهداشت در اولویت است چرا كه سرپرست وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به سلامت دانش آموزان دارد.

مدیركل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد البته منتظر جذب نیروی انسانی در حوزه بهداشت نیستیم بر این اساس از پتانسیل های دیگر از جمله تشكل های بهداشتی مدارس و رابطین بهداشت و معلمان مازاد در این زمینه استفاده می كنیم.

چینیان گفت: رابطین بهداشت معلمانی هستند كه به نوعی در زمینه بهداشت تجربه داشته و طی دو سال اخیر در این زمینه همكاری داشته اند و معلمان مازاد افرادی هستند كه در رشته های دیگر تدریس می كنند اما برای جبران كسر ساعت در زمینه بهداشت همكاری كرده و در امر سلامت مدارس دوره آموزش دو ساعته تخصصی را در پیش از ورود و در حین انجام كار سپری كرده اند.

اجتمام(4)9105**1558
۰ نفر