۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۲
کد خبر: 80889209
T T
۰ نفر

ایرانیان زیر 50 سال شناسنامه تحصیلی می گیرند

۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۹:۴۲
کد خبر: 80889209
ایرانیان زیر 50 سال شناسنامه تحصیلی می گیرند

تهران- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تدوین شناسنامه تحصیلی برای افراد زیر 50 سال كشور خبرداد.

'علی باقرزاده' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: ضمن توافق با مركز آمار ایران، سازمان ثبت احوال و وزارت آموزش و پرورش شناسنامه تحصیلی افراد زیر 50 سال در كشور تدوین می شود.

وی اضافه كرد برای میزان سواد در كشور در سرشماری مشكل داشتیم به گونه ای كه بانك ثبتی برای تحصیلات افراد وجود نداشت براین اساس پیش از این به اظهارات افراد اعتماد می كردیم.

باقرزاده اضافه كرد: ضمن توافق با مركز آمار، پایگاه اطلاعات ثبتی در سازمان نهضت سوادآموزی ایجاد و در اختیار مركز آمار ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تدوین شناسنامه تحصیلی افراد زیر 50 سال، سوابق تحصیلی پنجم ابتدایی، سوم راهنمایی و دیپلم تمام متولدین سال 1340 به بعد كه در آموزش و پرورش تحصیل كرده اند، از طریق پرونده های موجود در آموزش و پرورش جمع آوری و ثبت خواهد شد.

باقرزاده تصریح كرد در صورتی كه در این زمینه پرونده ای یافت نشود، متوجه خواهیم شد كه این افراد جز بی سوادان كشور به شمار می روند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: دستگاه های مختلف دیگر نیز در تدوین این شناسنامه با سازمان نهضت سوادآموزی همكاری خواهند داشت تا ضمن مبادله اطلاعات، صحت اطلاعات جمع آوری شده ، تایید شود.

اجتمام(4)**9105**1569
۰ نفر