قناعتی : با روش های سنتی نمی توان با قاچاق كالا و ارز مبارزه كرد

كرمان_ معاون ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز ریاست جمهوری گفت: قاچاق كالا و ارز به یك علم تبدیل شده و نمی توان برای مقابله با آن از روش های سنتی استفاده كرد.

به گزارش ایرنا، 'حمید قناعتی' شامگاه چهارشنبه در كمیسیون اصلی مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان كرمان در محل استانداری، افزود: قاچاقچیان به قانون تجارت و سایرموارد مربوطه بسیار وارد هستند و از این علم اطلاعاتی خود برای مقابله با تلاش های حوزه مبارزه با قاچاق كالا و ارز استفاده می كنند.

وی با بیان این كه در عرصه مبارزه با قاچاق كالا و ارز راه نرفته ی زیادی داریم؛ ادامه داد: قاچاق از حالت فردی به حالت باندی تبدیل شده و گروه های قاچاق از تجهیزات خاص استفاده می كنند.

وی بیان داشت: باید با قاچاق كالا و ارز به صورت علمی و جمعی برخورد كرد و در صورت جزیره ای كار كردن دراین حوزه ضربه می خوریم.

وی تصریح كرد: بیش از 16 سامانه الكترونیكی برای كنترل انبارها راه اندازی شده و استان كرمان نیز باید به طور حتم به این سامانه متصل شود.

قناعتی تاكید كرد: كار مبارزه با قاچاق كالا و ارز یك كار جمعی است و اگر جمع با هم كار نكنند شكاف ایجاد شده و این مشكل و گرفتاری به جامعه رسوخ می كند.

وی با اشاره به این كه طرح شبنم یك قانون است، عنوان كرد: این طرح به لحاظ برخی مشكلات آن نیاز به آسیب شناسی دارد و پس از بررسی های لازم اجرایی خواهد شد.

وی گفت: رفع نقص طرح شبنم باید با تعامل همه دستگاه های مربوطه انجام شود.

قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان كرمان كنترل خروجی ها به خوبی انجام می شود، اما كنترل ورودی ها مشكلاتی دارد .

وی برگزاری كارگاه های آموزشی در دستگاه های مربوطه را مورد تاكید قرارداد و افزود: از بازار كرمان به دلیل وجود كالاهای قاچاق راضی نیستیم .

وی یادآور شد: بالغ بر هفت هزار چاه گازوییلی در استان كرمان وجود دارد كه برقی كردن آنها مورد تاكید است.

وی خاطرنشان كرد: پیشنهاد صرف درآمد مواد سوختی مكشوفه برای توسعه زیر ساخت های استان ها را پیگیری می كنیم .

ك/2 2624/7440 ** 1917
۰ نفر