۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۷:۵۶
کد خبر: 80898303
T T
۰ نفر
فانی: كاهش تنوع مدارس از برنامه های جدی وزارت آموزش و پرورش است

تهران - وزیر آموزش و پرورش، كاهش تنوع مدارس را از جمله برنامه های جدی وزارت آموزش و پرورش در 100 روز كاری دولت یازدهم عنوان كرد.

'علی اصغر فانی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، درباره اقدامات انجام شده در طول 100 روز كاری دولت جدید در حوزه وزارت آموزش و پرورش، افزود: فعالیت آموزش و پرورش فرآیندی است و قابل ارایه به معنای آمار و عدد نیست تا بگوییم در مدت اعلام شده چه كارهایی انجام شده است اما جهت گیرهای خوبی در این زمینه آغاز شده كه نتیجه آن را خواهیم دید.

وی كاهش تنوع مدارس را از جمله اقدامات جدی این وزارتخانه برشمرد و گفت: هم اكنون كارشناسان در این زمینه مشغول بررسی و بحث های كارشناسی هستند، هرچند كه این مساله از جمله فعالیت هایی نیست كه بگوییم به عنوان مثال فردا صبح اجرایی می شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: این وزارتخانه همچون قطاری در حال حركت است كه نمی توان به راحتی افراد را از قطار سوار یا پیاده كرد چرا كه نوع كار تعلیم و تربیت از سایر حوزه ها متفاوت است اما به مجرد آنكه بتوانیم به نتایج خوبی در تمام بخش های آموزش و پرورش برسیم در آن زمینه اطلاع رسانی خواهیم كرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره ارایه مدل جدید از مدارس غیردولتی نیز افزود: برای استقبال بیشتر اولیا از مدارس غیردولتی باید نمونه جدیدی از این نوع مدارس ارایه شود كه این موضوع در كمیته توسعه مشاركت مردمی این وزارتخانه بررسی می شود.

فانی افزود: مشكلی كه در مدارس وجود دارد، این است كه مدارس صد درصد دولتی یا غیر دولتی هستند براین اساس یكی از بحث هایی كه در كمیته توسعه مشاركت این وزارتخانه مطرح است، گسترش مدارس غیردولتی و تكمیل ظرفیت این آموزشگاه ها است.

وی اضافه كرد: در این كمیته باید به این مساله بررسی شود كه آیا می توانیم مدارسی داشته باشیم كه 20 درصد آن دولتی و 80 درصد غیردولتی باشد.

وی با بیان اینكه باید مدل جدیدی از این مدارس تعریف شود، گفت: چنانچه مدلی از این مدارس ارایه شود، خواهید دید كه مدارس غیردولتی ضمن توسعه، مورد استقبال هم قرار خواهند گرفت.

اجتمام(4)9105**1558
۰ نفر