۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۰۲
کد خبر: 80902850
T T
۰ نفر
باید از تیم مذاكره كننده به عنوان فرزندان انقلاب حمایت كنیم

دماوند- ایرنا- مدیرمسؤول روزنامه كیهان با اشاره به مذاكرات ایران و گروه موسوم به '1+5' اظهاركرد: به فرموده مقام معظم رهبری 'تیم مذاكره كننده فرزندان انقلابند و باید از آنان حمایت كنیم'.

'حسین شریعتمداری' عصر سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب الله عسكراولادی در حسینیه محله قاضی دماوند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهاركرد: نباید در جریان مذاكره با گروه '1+5' تسلیم باج خواهی و زیاده طلبی غربی ها شد.

وی خاطرنشان كرد: تیم مذاكره كننده ایرانی در خط مقدم تقابل با غرب قرار دارد و باید حمایت شود و اگر نقطه نظری وجود دارد باید دوستانه با آنان مطرح كرد و در میان گذاشت.

مدیرمسؤول روزنامه كیهان با اشاره به روند مذاكرت، افزود: تاكنون امتیازی رد و بدل نشده و دو طرف هنوز به نتیجه ای نرسیده اند اما طرفین ابراز امیدواری كرده اند كه به نتیجه برسند.

وی با بیان اینكه نباید در جریان مذاكرات تسلیم باج خواهی حریف شویم، بیان كرد: همین كه این مذاكرات به نتیجه نرسیده، نشان دهنده این است كه تیم مذاكره كننده كشورمان در مقابل زورگویی ها و باج خواهی های غرب مقاومت كرده و این مساله بسیار امیدبخش است.

مدیرمسوول روزنامه كیهان گفت: همه مطبوعات و ارباب جراید از طریق رسانه ها و آحاد جامعه اسلامی، باید دست به دست هم بدهند تا عزت و سربلندی ایران اسلامی حفظ و صیانت شود.

شریعتمداری یادآور شد: فقط رسیدن به توافق نیست كه ارزشمند است بلكه اگر هم با ایستادگی و مقاومت تن به توافق ندهیم ، از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینكه آحاد جامعه و مسؤولان باید مراقب اوضاع باشند، در خصوص برخی اظهار نظرهای رسانه های بیگانه و محكوم كردن روزنامه كیهان به تندروی و افراطی گری تصریح كرد: آنها همواره بر این طریق باطل بوده اند و از آنان انتظاری جز این هم نمی رود.



* مرحوم حبیب الله عسكراولادی یك انقلابی باسابقه، پابرجا و شناخته شده بود.

شریعتمداری درباره مرحوم عسگراولادی گفت: سابقه آشنایی ام با آن مرحوم به پیش از انقلاب اسلامی و زمان زندانی شدن در زندان های رژیم طاغوت باز می گردد.

وی گفت: آن مرحوم یكی از پایه های اساسی انقلابیون در زندان بود كه همواره مقاومت و ایستادگی اش به سایر زندانیان روحیه می داد.

شریعتمداری خاطرنشان كرد: مرحوم عسكراولادی از السابقون و پیشقراولان نهضت اسلامی و پیوستن به امام راحل بود و ارتباط بسیار نزدیكی با آن حضرت داشت.

وی به ذكر خاطره ای از آن مرحوم در زندان پرداخت كه از ارتباطشان با امام(ره) و تفكرات آن حضرت می گفت كه نگاهشان به یك انقلاب اسلامی فراگیر بود.

مدیرمسؤول روزنامه كیهان افزود: آقای عسكراولادی از افراد بسیار مؤمن و ممتازی بود كه همواره در دیدارها رفتاری گرم و صمیمانه داشت.

وی گفت: در یكی از دادگاه ها آقای عسكراولادی از اعضای هیأت منصفه بود و وقتی به دادگاه وارد شدند برخلاف رویه همیشگی خیلی سرد سلام كرد.

شریعتمداری اضافه كرد: این از تدین آقای عسكراولادی بود كه در جایگاه قضاوت فرقی بین حضار قائل نمی شدند و همین خاطره كوتاه گویای اخلاق سیاسی ایشان است.

مرحوم ˈحبیب الله عسگراولادیˈ فرزند حسین در سال 1311 شمسی، در خانواده ای متدین و از پدر و مادری اهل دماوند، در تهران متولد شد.

این انقلابی نستوه و راستین، مجاهد راه حق و یار دیرین امام راحل (ره) و رهبری نظام اسلامی اوایل شهریور ماه 92 به علت نارسایی قلبی و گرفتگی عروق در بیمارستان بستری شد.

عسگر اولادی در نخستین روز از ماه محرم الحرام جاری بعد از پشت سرگذاشتن یك دوره بیماری در بیمارستان ˈدیˈ تهران دعوت حق را لبیك گفت.

تهرام/8128/1457/ 699 / 1449
۰ نفر