۲ آذر ۱۳۹۲، ۸:۱۲
کد خبر: 80916305
T T
۰ نفر

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش یكی از برنامه ریزی های جدی در 100 روز كاری این وزارتخانه را تجدیدنظر در نحوه بودجه ریزی آن در سال تحصیلی آینده اعلام كرد.

'علی اصغر فانی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: بودجه ریزی در وزارت آموزش و پرورش مانند بسیاری دیگر از دستگاه ها به شكل سنتی انجام می شود اما قصد داریم این روش را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی در این زمینه باید طوری انجام شود كه در سال 93 در بخشی از مدارس بودجه ریزی براساس سرانه هر دانش آموز صورت گیرد كه اگر این اتفاق رخ دهد گام موثری در تكمیل و تقویت بودجه این وزارتخانه در سال های بعد خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش كاهش تنوع مدارس را از برنامه های جدی این وزارتخانه برشمرد.

فانی درباره اقدامات صورت گرفته در مورد تجهیز هنرستان ها، گفت: برای تجهیز هنرستان ها و به روز شدن امكانات آن ها، باید منابع لازم برای واردات برخی از تجهیزات مورد نیاز هنرستان های فنی و حرفه ای از خارج در بودجه سال آینده لحاظ شود.

وی با بیان اینكه برای تجهیز هنرستان ها در سال تحصیلی جاری نمی توان اقدام خاصی انجام داد، افزود: هنرستان ها در سال تحصیلی جاری با همان وضعیتی كه هستند باید مدیریت شوند چرا كه تجهیز این مراكز آموزشی نیاز به بودجه اساسی دارد و با رقم های ناچیز فعلی نمی توان آنها را تجهیز كرد.

فانی با بیان اینكه یكی از موارد حائز اهمیت در بودجه 93 تجهیز هنرستان ها است، گفت: هم اكنون دو نوع هنرستان كاردانش و فنی و حرفه ای در سطح كشور فعال هستند كه منظور از تجهیز این مراكز، هنرستان های فنی و حرفه ای است.

وی افزود: آموزش و پرورش توانایی آموزش بیش از 300 رشته كاردانش در هنرستان ها را ندارد و از سوی دیگر سیاست آموزش و پرورش درباره هنرستان های كاردانش به جای توسعه آموزش، خرید آموزش است.

فانی اضافه كرد: یكی از برنامه های آموزش و پرورش تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای است كه در سال تحصیلی 93 ضمن پیش بینی بودجه مناسب برای آن، هنرستان ها نیز تجهیز خواهند شد.

اجتمام(4)9105**1558
۰ نفر