۳ آذر ۱۳۹۲، ۸:۰۷
کد خبر: 80918157
T T
۰ نفر

تهران- ايرنا- وزير آموزش و پرورش يكي از برنامه ريزي هاي انجام شده در 100 روز كاري را تشكيل كميته توسعه مشاركت در آموزش و پرورش اعلام كرد و گفت: از اين پس مشاركت اوليا و معلمان در امور و بخش هاي مختلف آموزش و پرورش توسعه مي يابد.

'علي اصغر فاني' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا از ديگر اولويت هاي جدي در اين وزارتخانه را توسعه مشاركت در بخش هاي مختلف اين وزارتخانه عنوان كرد و گفت: اين امور شامل مشاركت معلمان در امور مدرسه، دانش آموزان و اوليا در اداره مدرسه و مردم در امور آموزش و پرورش مي شود.

فاني اضافه كرد: به عنوان مثال هم اكنون تنها 5/8 درصد دانش آموزان در مدارس غيردولتي تحصيل مي كنند كه اين رقم با مشاركت مردم افزايش خواهد يافت، هرچند تحصيل رايگان در مدارس دولتي يكي از وظايف قانوني ما است و از آن تبعيت مي كنيم اما بايد به مدارس غيردولتي نيز توجه شود.

وي ادامه داد: مدارس غيردولتي بسياري داريم كه داراي ظرفيت خالي هستند همان طور كه گزارش شده تا 400 هزار ظرفيت خالي در اين مدارس وجود دارد، براين اساس يكي از برنامه هاي ما اين است تا اين ظرفيت خالي را خريداري كنيم به اين شكل كه دانش آموز را به اين مدارس معرفي كرده و مدارس غيردولتي آن ها را پذيرش كنند.

فاني با بيان اينكه براي توسعه مشاركت مردم با هدف افزايش ظرفيت مدارس غيردولتي كميته اي تشيكل شده است، گفت: اين كميته راه هاي توسعه مشاركت در آموزش و پرورش را ارايه مي كند كه جمع بندي نهايي اين كميته اعلام مي شود.

وي در مورد اجراي سند تحول آموزش و پرورش نيز گفت: به دنبال اعمال تغييرات در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نيستم بلكه اين سند با اعمال اصلاحاتي عملياتي مي شود.

وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: سند تحول آموزش و پرورش جامع همه سند هاي بالادستي آموزش و پرورش است و اين سند در بخش هاي مختلف راهگشاست.

وي خاطرنشان كرد: تدوين سند در همه بخش ها با استفاده از نظرات كارشناسان انجام شده ولي ممكن است در هنگام عمل نيازمند اصلاحاتي باشد.

فاني گفت: منظور از عملياتي كردن سند تحول آموزش و پرورش اين است كه بررسي شود اجراي آن نيازمند چه پيش نيازهايي است ، يعني چه مقدمات، قانون و مقررات، محتوا ،بودجه، تجهيزات و امكاناتي از قبل نياز دارد و كدام يك از اين مقدمات و پيش نيازها بر ديگري تقدم دارد.

وزير آموزش و پرورش افزود: مجموعه اين سووال ها در حال بررسي است كه در قالب يك نمودار و نقشه راه براي اجرا آماده و در اختيار مسوولان آموزش و پرورش قرار گيرد.

فاني ادامه داد: سند تحول آموزش و پرورش نيازمند يك نقشه راه است كه اين نقشه هم اكنون آماده شده است.

اجتمام(4)**9105**1569
۰ نفر