۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 80918817
T T
۰ نفر
توافق ژنو مسیر ورود خودروسازان بزرگ دنیا را به كشور هموار كرد

تهران - ایرنا - دبیرهمایش بین المللی صنعت خودرو ایران اعلام كرد: توافقات هسته ای ژنو، یك پیروزی بزرگ برای ایران است و در عین حال مسیر ورود خودروسازان بزرگ دنیا به ایران هموارتر كرد.

'ساسان قربانی' روز یكشنبه با اشاره به تواقفات ایران با 1+5 در ژنو به ایرنا گفت: اگر تا پیش از این بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا با دغدغه و یا حساسیت بیشتری موضوع همكاری با خودروسازان ایرانی را ارزیابی می كردند، اكنون با رویكرد مثبتی كه در فضای بین المللی شكل گرفته، می توان مسیر را برای شكل گیری اتحاد استراتژیك آنها با خودروسازان ایرانی فراهم كرد.

وی در حالی كه حضور خودروسازان بزرگ دنیا در همایش بین المللی صنعت خودرو و همكاری با ایران را یك فرصت استثنایی برای بسیاری از آنها دانست، اظهار داشت: ایران تنها كشور منطقه خاورمیانه است كه از زیرساخت های كافی در صنعت خودرو و قطعه سازی برخوردار بوده و در عین حال، این منطقه از یك بازار نوظهور و گسترده در زمینه فروش خودرو و قطعات برخوردار است.

قربانی با بیان اینكه تاكنون 20 كشور مهم جهان در زمینه تولید خودرو حضور خود را در همایش تهران قطعی كرده اند، تصریح كرد: به لحاظ امكانات و زیرساخت های صنعت قطعه سازی خودرو ایران در بین پنج كشور بزرگ دنیا قرار گرفته و همین مساله می تواند یك فرصت بزرگ برای خودروسازان خارجی به شمار رود.

دبیر همایش بین المللی صنعت خودرو ایران متذكر شد: با تكیه بر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران و توافقات صورت گرفته در ژنو، می توان بستر شكل گیری اتحاد استراتژیك بین خودروسازان ایران و خودروسازان طراز اول جهان را فراهم كرد و در همین راستا همایش بین المللی صنعت خودرو ایران می توان نقطه عطفی برای دستیابی به این هدف بزرگ به شمار رود.

وی تجربه تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو در سال توسط خودروسازان ایرانی را بزرگترین دلیل قانع كننده برای همكاری خودروسازان خارجی با كشورمان ذكر كرد و افزود: در همایش بین المللی صنعت خودرو ایران تلاش خواهد شد تا تمام ابعاد و مزیت های موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران برای میهمانان خارجی تشریح شود.

قربانی ابراز امیدواری كرد: هنوز فرصت لازم برای تعداد معدودی از خودروسازان بزرگ دنیا كه قصد حضور در این همایش بین المللی را داشته و تاكنون اقدام نكرده اند، وجود دارد و ما از حضور همه آنان استقبال می كنیم.

همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مركز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد و تاكنون حضور هیات هایی از كشورهای فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، تركیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چك، كره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارك و ... قطعی شده است.

یاد آور می شود: جمهوری اسلامی ایران و 1+5 بامداد امروز در صبح پنجمین روز از مذاكرات به توافقاتی دست یافتند. رفع تحریم صنایع خودروسازی از جمله محورهای توافق است .

اقتصام (4) ** 1574**1601**
۰ نفر