۴ آذر ۱۳۹۲، ۸:۰۳
کد خبر: 80920088
T T
۰ نفر

تهران - ایرنا - معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد: تاكنون 107 میلیارد تومان برای تامین سامانه حرارت مركزی و بخاری تابشی در مدارس اختصاص یافته است.

'مرتضی رئیسی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: به منظور تامین 15 هزار بخاری تابشی كه مهرماه در مدارس استان های كشور بویژه در روستاها، توزیع و هم اكنون در حال نصب است، دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینكه سیستم گرمایشی تابشی در مدارس یك یا دو كلاسه با جمعیت دانش آموزی حداقل 14 نفر برای نخستین بار نصب می شود، افزود: این سیستم گرمایشی كه از دسترس دانش آموزان دور خواهد بود در ارتفاع نصب می شود.

رییس سازمان نوسازی وتوسعه و تجهیز مدارس كشور، اظهار داشت: این سیستم گرمایشی با وجود آنكه كم هزینه است، هیچ خطری به لحاظ محیطی و تنفسی برای دانش آموزان ندارد.

رئیسی، اعتبار مصوب ملی معاونت عمرانی وزارت آموزش و پرورش را یكهزار و 380 میلیارد تومان عنوان كرد و افزود: از این میزان 900 میلیارد تومان برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص خواهد یافت.

وی تاكید كرد: همچنین 260 میلیارد تومان از این بودجه به منظور استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس در نظر گرفته شده كه تاكنون 107 میلیارد تومان از آن اختصاص یافته و در بین استان های كشور توزیع شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه هم اكنون 150 هزار كلاس درس در كشور نیازمند تامین سامانه حرارت مركزی است تا به طور كلی بخاری های نفتی یا گازی از سطح مدارس كشور جمع آوری شود، گفت: تجهیز این كلاس های درس به سیستم حرارت مركزی نیاز به اختصاص تمام اعتبارات مرتبط به سیستم های گرمایشی مدارس دارد.

رئیسی ادامه داد: بخشی از مدارس كشور كه در سنوات گذشته و عمدتا در روستاها ساخته شده اند، دارای بخاری نفتی یا گازی هستند كه باید به سیستم حرارت مركزی مجهز شوند.

اجتمام(4)9105**1558
۰ نفر