وزیر آموزش و پرورش دولت دهم  كمتر به نگاه مدیریتی راهبردی توجه داشت

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش دولت دهم كمتر به داشتن نگاه مدیریتی راهبردی و روحیه مشاركت پذیری توجه داشت.

'حیدر تورانی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در تشریح انتقاد به عملكرد آموزش و پرورش دولت های گذشته بویژه دولت های نهم و دهم، افزود: برخی مدعی هستند كه آموزش و پرورش ویران شده و باید اقداماتی انجام شود تا به وضعیت مطلوب برسد كه البته این نوع نگاه، نگاهی كلی است.

این استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اضافه كرد: معتقدم آموزش و پرورش ما ویران نیست اما مطلوب هم نیست، نگاهی كه در گذشته به آموزش و پرورش وجود داشته از جمله در دوران وزیر این وزارتخانه در دولت دهم این بود كه حلقه ای دور خود جمع كرده بودند و در این حلقه كوچك عده كمی جمع شده بودند كه امكان انتخاب افراد بهتر و پویاتر را محدود می كرد.

تورانی تصریح كرد: این در حالی است كه باید یك وزیر حلقه پیرامونی خود را وسیع كرده تا تعداد افراد بیشتری در اطراف حلقه وی جمع شده تا به تبع آن حق انتخاب بیشتری برای انتخاب افراد پویا وجود داشته باشد.

تورانی اضافه كرد: این نوع نگرش در دوره های گذشته و در زمان وزارت آقایان مظفر، حاجی و فرشیدی نیز وجود داشت.

وی ادامه داد: فردی كه مسوولیتی را می پذیرد به این معنا است كه اختیاراتش بیشتر شده نه اینكه تصور كند در تمام زمینه ها بی عیب است یا نیازی به مشاركت نداشته و انتقادپذیر نباشد این گونه مدیران بیشتر صحبت می كنند تا بیشتر گوش كنند و این مساله از آسیب های كلی است كه با آن مواجه هستیم كه البته شاید در وزارتخانه های دیگر نیز وجود داشته باشد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: نداشتن نگاه انتقادی مدیر به آموزش و پرورش ضربه می زند همان گونه كه در اجرای سند تحول آموزش و پرورش چنین تفكری وجود داشت.

تورانی یادآور شد: نداشتن دیدگاه استراتژیكی و تعجیل در تصمیم گیری ها در عمل مشكلاتی را بوجود می آورد چرا كه آموزش و پرورش یك سازمان نیست تا اتفاق خاصی در یك زمان بیفتد بلكه فرآیندی تدریجی است و آرام آرام باید گام ها طی شود.

اجتمام(4)9105**1558
۰ نفر