۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 80935271
T T
۰ نفر
معاون وزیركشاورزی: در تامین نهادهای كشاورزی هیچ كمبودی در كشور نیست

سمنان - ایرنا - معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی از خرید و حمل 250 هزار تن كود فسفاته خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در 100 روز اخیر هیچ مشكلی در تامین نهادهای كشاورزی در كشور نداریم.

'ناصر توكلی' روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع كشت و صنعت شهمیرزاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنای سمنان افزود: وزارت جهاد كشاورزی در این مدت كوتاه با استفاده از تمام ظرفیت شركت های اقماری در تامین نهادهای كشوری اقدام كرده است.

وی خاطرنشان كرد: در این مدت در خصوص تامین كود فسفاته، كود اوره و بذر اقدامات مناسبی انجام شده و در هیچ گوشه از كشور مشكلی برای تامین نهادهای كشوری به عنوان زیرساخت اساسی این بخش وجود ندارد.

توكلی، توسعه سرمایه گذاری در بخش كشاورزی، استفاده از فناوری و تكنولوژی روز دنیا در این بخش و ارتقای بهره وری را از مولفه های موثر این بخش برشمرد.

وی گفت: بخش كشاورزی سرمایه بر و اشباع ناپذیر است و با توجه به نیاز كشور و جهان به مواد غذایی، باید به ارتقای سرمایه گذاری در این بخش توجه بیشتری شود و سرمایه گذاران می توانند در این بخش بیشترین سرمایه گذاری را با توجه به اهمیت و بازدهی آن داشته باشند.

توكلی بر استفاده از فناوری و تكنولوژی روز در توسعه كشاورزی نیز تاكید كرد و گفت: باید با استفاده از فناوری روز دنیا به توسعه عملكرد بیش از پیش در این بخش توجه شود.

معاون وزارت كشاورزی گفت: در بررسی عملكرد این بخش توجه به ارتقای تولید در واحد سطح دیگر نباید توجه شود بلكه این بررسی بر اساس مصرف آب مترمكعب در تولید محصولات باید ملاك باشد و از این طریق می توان به ارتقای بهره وری در بخش كشاورزی كمك كرد.

وی در سفر به استان سمنان از مجتمع كشت و صنعت شهمیرزاد بازدید كرد و مسایل و مشكلات این مجتمع را مورد بررسی قرار داد.

این مجتمع كه از آن به عنوان بزرگترین باغ گردوی جهان یاد می شود 700 هكتار وسعت دارد و امسال 200 تن محصول به ارزش شش میلیارد ریال تولید داشته است.ك/3

599/608