۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 80935706
T T
۰ نفر
ظریف: ایران برای روابط با امارات اهمیت ویژه ای قایل است

ابوظبی -ایرنا - وزیر امور خارجه با اشاره به اولویت روابط با كشورهای همسایه و منطقه در سیاست خارجی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط با امارات اهمیت ویژه ای قایل است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمد جواد ظریف صبح چهارشنبه در دیدار با شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس كشور امارات كه در ابوظبی برگزار شد، تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است در این دوره بتواند با مدیریت روابط و استفاده از ظرفیت ها و فرصت های دو كشور این روابط را نهادینه كند.

وزیر امور خارجه تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای خیر و صلاح كشورهای منطقه گام برداشته و بر ایجاد آرامش ثبات و اعتدال تاكید دارد.

ظریف با ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه دكتر روحانی رییس جمهوری، دعوت رییس جمهوری از رییس امارات برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ كرد.

وی همچنین تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار حاكمیت فضای اعتدال، میانه روی و عقلانیت در عرصه روابط بین الملل است.

وزیر امور خارجه ثبات و امنیت را در گرو جایگزینی راه حل های سیاسی به جای راهكارهای نظامی دانست و ابراز امیدواری كرد با همكاری امارات در این مسیر بتوان راهكارهای سیاسی را با مساعی مشترك برای حل مسایل منطقه ای ارائه كرد.

رییس كشور امارات نیز متقابلا خواستار ابلاغ سلام ها و آرزوهای صمیمانه خود به دكتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با تاكید بر اینكه امارات برای هر نوع همكاری با جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران از همه به ما نزدیك تر است و كشور مهمی محسوب می شود.

شیخ خلیفه بن زاید با تاكید بر افزایش دیدارها و رفت و آمدها در راستای تقویت روابط دو جانبه منطقه ای و بین المللی، اظهار داشت: به همه مسوولان اماراتی و دستگاه های ذیربط گفته شده كه برای تقویت مناسبات با ایران هركاری كه می توانند انجام دهند.

افراط گرایی در منطقه و خطرات ناشی از آن از دیگر محورهای مذاكرات بود كه بر ضرورت تلاش جدی برای مقابله با این پدیده شوم تاكید شد.

دو طرف در این دیدار بر ضرورت توسعه مناسبات در كلیه زمینه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی و هم چنین همكاری های چند جانبه، منطقه ای و بین المللی تاكید كردند.

در این دیدار، وزیران امور خارجه، دیوان، كشور و هم چنین نماینده حاكم در منطقه شرق امارات نیز حضور داشتند.

محمد جواد ظریف در سومین دور سفرهای منطقه ای، صبح امروز به كشور امارات سفر كرده است.

سیام(3)2025*1429**1535
۰ نفر