۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۶
کد خبر: 80938190
T T
۰ نفر

مدرسه بهترين مكان براي آموزش حقوق شهروندي

۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۶
کد خبر: 80938190
مدرسه بهترين مكان براي آموزش حقوق شهروندي

تهران- ايرنا- عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: از آن جايي كه بهترين مكان براي آموزش حقوق شهروندي، مدرسه است، بايد ساير دستگاه ها در اين زمينه به ياري آموزش و پرورش بشتابند.

جبار كوچكي نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: حقوق شهروندي از مباحث عام به شمار مي رود و هر فردي كه در شهر زندگي مي كند از حقوق شهروندي برخوردار است كه بايد آشنايي لازم و كافي را نسبت به اين حقوق داشته باشد.

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: چنانچه تمام افراد جامعه نسبت به حق و حقوق خود آشنا باشند، بسياري از مشكلات و معضلات اجتماعي كاهش يافته و شاهد نظم، امنيت و آرامش در جامعه خواهيم بود.

كوچكي نژاد ادامه داد: بهترين مكان براي آموزش اين حقوق ، مدرسه است كه البته براي اثربخشي بيشتر بايد ارايه اين آموزش ها از دوران كودكي آغاز شود.

وي افزود:جامعه مخاطب آموزش و پرورش 12 ميليون و 300 هزار دانش آموز است، براين اساس بايد آموزش هاي لازم در اين زمينه به دانش آموزان ارايه شود تا وقتي وارد جامعه مي شوند علاوه بر اينكه نسبت به حقوق خود آشنايي داشته باشند، به حقوق سايرين نيز احترام بگذارند.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: چنانچه افراد يك جامعه نسبت به حقوق خود و سايرين آشنا باشند و اين حق و حقوق را رعايت كنند، هزينه هاي اضافي كه به دولت تحميل مي شود نيز كاهش خواهد يافت.

كوچكي نژاد از ساير دستگاه ها خواست تا در اين زمينه آموزش و پرورش را ياري كنند تا به تدريج شاهد آموزش حقوق شهروندي در مدارس باشيم.

وي اضافه كرد:بخشي از اين آموزش ها كه از طريق كتاب هاي درسي ارايه مي شود وظيفه آموزش و پرورش است.

كوچكي نژاد تاكيد كرد: در اين زمينه لازم است تا ساير دستگاه ها اعم از نيروي انتظامي، راهنمايي و رانندگي، شهرداري و غيره نيز ضمن تعامل و مشاركت با آموزش و پرورش براي آموزش حقوق شهروندي، اين حقوق را به صورت عملي و حتي تئوري به دانش آموزان آموزش دهند.

اجتمام(4)**9105**1569
۰ نفر