۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۰۵
کد خبر: 80943718
T T
۰ نفر
رشد 32 درصدی بودجه میراث فرهنگی و گردشگری درسال 93

تهران - ایرنا - براساس لایحه بودجه سال 93 قرار است 375 میلیارد تومان به سازمان میراث فرهنگی اختصاص یابد كه در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی بودجه این سازمان نسبت به سال 92 رشدی 32 درصدی خواهد داشت.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال های 90 ،‌91 و 92 به صورت رسمی و به ترتیب 249 میلیارد تومان ، 300 میلیارد تومان و 283 میلیارد تومان بودجه دریافت كرده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، قائم مقام سازمان میراث فرهنگی (دوشنبه) با اشاره به اینكه بودجه كنونی برای مجموع فعالیت های این سازمان كافی نیست، به خبرنگاران گفت: امیدواریم در سال 93 با تعامل مجلس و حسن نیتی كه در نمایندگان مجلس سراغ داریم، بودجه بهتری داشته باشیم.

‌ در لایحه بودجه سال جاری كه روز یكشنبه توسط حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری تقدیم مجلس شد، بودجه سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری 32 درصدی پیش بینی شده است.

مهدی حجت اظهار كرد: بودجه سال آینده عملیاتی است به این معنا كه براساس كار هر دستگاه بودجه تخصیص می یابد، همه امید ما این است كه این بودجه عملیاتی در تعامل خوب مجلس شورای اسلامی تصویب و اجرا شود.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی در سال های گذشته همیشه مشكل بودجه داشته است و هیچ گاه بودجه اش كافی نبوده است.

حجت با اشاره به اینكه در چند سال گذشته ازكانال های دیگر و غیرقانونی مبالغی وارد سازمان میراث فرهنگی شده كه مساله كمبود بودجه را حل می كرده ، ‌گفت: یكی از مشكلات ما اكنون آن است كه در این چند سال به صورت فله ای هم ثبت میراث انجام شده كه تعیین حریم، حفاری، حراست از آنها بودجه های نوینی را می طلبد.

فراهنگ**(3)**1418**1601**
۰ نفر