۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۹:۰۹
کد خبر: 80945907
T T
۰ نفر

20 حافظ كل قرآن در خمین معرفی و تجلیل شد

۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۹:۰۹
کد خبر: 80945907
20 حافظ كل قرآن در خمین معرفی و تجلیل شد

خمین – ایرنا- تعداد 20 حافظ كل كلام وحی در مراسمی با حضور قاری و مبلغ بین المللی قرآن و جمعی ازمسوولان محلی سه شنبه شب در بیت تاریخی امام خمینی (ره) تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی در این آیین گفت: جامعه امروز نیازمند اخلاق است و حافظان قرآن باید اخلاق را در جامعه ترویج دهند.

'مصطفی مشایخی' افزود: شان نزول و هدف كلی قرآن هدایت انسانها است و خدا با ادبیات و زبان انسانها با آنها سخن گفته است.

وی با اشاره به تفاوت های جنگ سرد و نرم استكبار جهانی گفت: جنگ سرد با جسم و تصرف سرزمین مرتبط است و هدف جنگ نرم تصرف اندیشه ها و عقاید است.

مشایخی ادامه داد: غرب با به كارگیری مانیتور اندیشه جوانان را تحت سلطه اهداف خود قرار داده و رفتار جوانان را تابع خود می سازد كه باید نسل پویای جامعه با بصیرت و هشیار باشند.

وی راه مقابله با تهاجم فرهنگی را سلامت روحی بیان كرد و گفت: انس با قرآن و كنترل آنچه وارد ذهن می شود می تواند در مقابل آسیب های جامعه بایستد.

قاری و مبلغ بین المللی قرآن نیز در این آیین گفت: امروز بدترین توهین ها به پیامبر و اسلام و قرآن می شود .

'جواد فروغی' افزود: رسانه ها تبلیغاتی غربی به علت اینكه می دانند قرآن هدایتگر و بسیار موثر است در صدد نابودی و محو كردن كلام وحی به میدان آمدند كه با معجزه نهفته در كتاب الهی، شیاطین راه به جایی نخواهند برد.

وی ادامه داد: حافظان قرآن باید به زبان قرآن حرف بزنند و عمل كنند تا بتوانند در مقتابل این بنگاه های تبلیغات شیطانی بایستند.

مدیر عامل موسسه قرآن و عترت والفجرخمین نیز در این مراسم گفت: شهرستان خمین دارای 48 حافظ قرآن است كه 10 حافظ موفق شده اند لیسانس علوم قرآنی از وزارت علوم تحقیقات دریافت كنند.

'رضا كوچكی' با اشاره به برگزاری 17 دوره آموزش حفظ قرآن در این شهرستان افزود : بیش از 700 نفر در این دوره های حفظ كل ،جزء و طرح 1447 شركت كرده اند.

در پایان این مراسم از 20 حافظ قرآن با اهدای كمك هزینه حج عمره تجلیل شد.ك/2

8122/555