۴ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 80966913
T T
۰ نفر

تثبيت شاخص بورس در88 هزار واحد

۴ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 80966913
تثبيت شاخص بورس در88 هزار واحد

تهران- ايرنا- شاخص كل بورس با رشدي 77 واحدي در مدار 88 هزار واحد تثبيت شد و به استقبال دومين هفته زمستان رفت.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا ،نمادهاي هلدينگ خليج فارس، فولاد مباركه، ملي مس و گل گهر بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص ثبت كردند و باعث شدند تا اين متغير در رقم 88 هزار و 190 قرار بگيرد. اين در حالي است كه نمادهاي هلدينگ خليج فارس، تاپيكو و سرمايه گذاري غدير بيشترين تاثير منفي را بر اين متغير ثبت كردند.

شاخص صنعت نيز 260 واحد بالا رفت. همچنين در حالي كه شاخص بازار اول افت 117 واحدي را ثبت كرد ، شاخص بازار دوم با رشد هزار و 88 واحدي مواجه شد.



**گروه مالي همچنان صدر نشين

سرمايه گذاران تالار حافظ بيش از يك ميليارد و 528 ميليون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 5 هزار و 611 ميليار ريال در 123 هزار نوبت معاملاتي داد و ستد كردند.

اين گزارش حاكي است گروه مالي در حالي در صدر برترين صنايع قرار گرفت كه در روز جاري بيش از 984 ميليون برگه سهم اين گروه به ارزش يك هزار و 851 ميليارد ريال از اين گروه در بازار مورد داد و ستد قرار گرفت و بانك ها و گروه شيميايي ها نيز در رتبه دوم ايستاد.

صدرنشيني بازار امروز نيز با بيشترين رشد قيمت متعلق به نمادهاي گرانيت بهسرام، بيمه ملت، شهد، پتروشيمي شازند،قند مرودشت، توليد مواد اوليه داروپخش و جام دارو بود. در مقابل نمادهاي لنت ترمز ايران،ايران خودرو ديزل، بانك سينا، نفت پارس،لبنيات پاك،لامپ پارس شهاب و داده پردازي ايران با بيشترين كاهش قيمت در انتهاي جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران در اين روز در صف خريد نمادهاي مپنا، فولاد مباركه، ملي انفورماتيك ايران، داروسازي زهراوي، فولاد آلياژي ايران، داروپخش و پتروشيمي شازند قرار گرفتند و طولاني ترين صف هاي خريد را براي اين نمادها تشكيل دادند.

اين در حالي بود كه سهامداران نمادهاي بانك ملت، گسترش نفت و گازپارسيان، ايران خودرو ديزل،سيمان كارون،پارس خودرو و سرمايه گذاري رنا براي خروج از اين نمادها صف هاي سنگين فروش را تشكيل دادند.

در پايان معاملات امروز بانك صادرات با معامله 636 ميليون سهم به ارزش 733 ميليارد ريال ، بيشترين حجم و ارزش معاملات را ثبت كرد. سرمايه گذاري سپه نيز با معامله 69 ميليون سهم و بانك هاي ملت و تجارت به ترتيب با معامله 69 و 51 ميليون سهم بيشترين حجم معاملات را داشتند.

همچنين اوراق مشاركت شهرداري شيراز با معامله 376 ميليارد ريال و هلدينگ پتروشيمي خليج فارس با معامله 268 ميليارد ريال سهم بيشترين ارزش معاملات را داشتند.

اقتصام(2)** 9141 **1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد